![]() |
Het begrip Crisis Resource Management (CRM) krijgt steeds meer een plaats binnen de gezondheidszorg.
Crisis Resource Management (CRM) staat voor niet-technische vaardigheden zoals effectieve communicatie, samenwerking en leiderschap. Het trainen van deze vaardigheden is cruciaal bij het reduceren van risico’s en bevordert veilige zorg aan patiënten. Tijdens deze training laten we je kennis maken met CRM en hoe je dit kan gebruiken in je rol als instructeur. Er wordt geen gebruik gemaakt van video- en geluidsopnamen. De training is gericht op scenario onderwijs waarbij je korte feedback geeft op CRM punten.
Terug op je eigen locatie kan je scenario’s doorlopen die betrekking hebben op situaties die je zelf ontwikkelt en die betrekking hebben op de dagelijkse praktijk. Je bent als instructeur in dezelfde praktijkruimte aanwezig als waar de scenario’s plaatsvinden.
Inhoud training
Omdat deelnemende instructeurs afkomstig zijn uit verschillende disciplines vragen we iedere cursist om een aantal scenario’s aan te leveren die hij/zij in de dagelijkse praktijk als instructeur gebruikt. De scenario’s zetten we in bij de Crisis Resource Management training.
Doel van de Crisis Resource Management training: