![]() |
Hoe werk je met cognitieve gedragstherapie bij kinderen en jongeren? In dit inleidende deel van de basiscursus ga je praktisch aan de slag met elementen uit het therapeutisch proces en oefen je het ontwerpen van functie- en betekenisanalyses en therapieplannen. Met deze kennis en vaardigheden kun je zelfstandig onder supervisie de leerprincipes van cognitieve gedragstherapie toepassen.
De volgende thema’s komen aan bod:
Omvang: 3 woensdagen waarvan dag 1 en 3 van 9.00 - 13.00 uur en dag 2 van 9.30 - 16.30 uur plus 3 keer een online spreekuur op dinsdag om 20.30 uur. Lesbijeenkomsten op 12 april, 24 mei en 21 juni en online spreekuren op 28 maart, 9 mei en 6 juni.
De helft van deze 30-urige cursus bestaat uit klassikale lesbijeenkomsten. Zowel voorafgaand aan de lesbijeenkomsten als tussendoor wordt gebruik gemaakt van e-learning. Deze bestaat uit het online volgen van presentaties en videodemonstraties, en het maken van verwerkingsopdrachten en toetsen. Ook heb je online interactie met collega-deelnemers en de docent, met o.a. een online docentenspreekuur. Naast de 30 cursusuren (combinatie van bijeenkomsten en e-learning) dien je rekening te houden met een studiebelasting van 105 huiswerkuren (literatuur bestuderen en huiswerkopdrachten).