MENU
Advertentie
Advertentie
tijdsduur
Reeks
organisatie
VU medisch centrum, VUmc Academie
kosten
basistarief
Op aanvraag
informatie
gebied:
Overig
categorie(ën):
Opleiden en presenteren
ICPC:
A
sponsoring
Onbekend
accreditatie
accreditatie
24
punten
overige informatie
Prijs voor in-company training op aanvraag.
in
company
BKO Basismodule Didactiek
Accreditatie Periode: 17-9-2019 t/m 16-9-2020
Deze nascholing is niet meer geaccrediteerd!
Wilt u een andere nascholingen vinden:
Op het gebied van 'Opleiden en presenteren'?
Van dezelfde aanbieder?
Of wilt u liever zelf (uitgebreid) kunnen zoeken?
in-company nascholing

De basismodule Didactiek vormt het scholingsdeel van een één jaar durend professionaliseringstraject, dat leidt tot de basiskwalificatie onderwijs (BKO) voor docenten in het medisch opleidingscontinuüm.

Het traject dat leidt tot de BKO bestaat uit drie onderdelen:
I. Modulaire scholing (10 dagdelen): de basismodule Didactiek (8 dagdelen) en een aantal keuzemodulen (minimaal 4 dagdelen).
II. Leren op de werkplek a.h.v. de eigen onderwijs- en/of opleidingspraktijk; hierbij wordt de docent/opleider individueel begeleid door een BKO-mentor;
III. Kwalificatiedossier: tijdens het gehele traject werkt de docent/opleider aan de samenstelling van een kwalificatiedossier. Dit dossier is de basis voor de beoordeling en het behalen van de basiskwalificatie onderwijs.

Docenten en opleiders in het medisch opleidingscontinuüm voeren hun taken uit binnen zes competentiegebieden: Ontwikkeling, Organisatie, Uitvoering, Begeleiding, Toetsing en Evaluatie.
De basismodule Didactiek wordt aan de start van het professionaliseringstraject aangeboden en bestaat uit acht bijeenkomsten, waarin deze zes competentiegebieden centraal staan..
Voor iedere bijeenkomst maakt de docent/opleider een aantal voorbereidings- en verwerkingsopdrachten. Deze opdrachten vormen een integraal onderdeel van de module basisdidactiek. Per bijeenkomst wordt hier 2 uur voor gerekend.

Na afloop van de basismodule Didactiek werkt de docent/opleider zes opdrachten ‘werkplekleren’ uit, afgestemd op de zes competentiegebieden. Deze opdrachten stellen de docent/opleider in staat om de geleerde didactische principes en inzichten toe te passen in de eigen onderwijspraktijk.

 

Hebt u suggesties voor het verbeteren van deze pagina of algemene op- of aanmerkingen met betrekking tot onze website? Laat het ons hier weten!