MENU
Advertentie
Advertentie
tijdsduur
Reeks
organisatie
Medilex BV
kosten
basistarief
Op aanvraag
extra prijsinformatie
informatie
gebied:
Overig
categorie(ën):
Klachten en incidenten, Communicatietechniek, Wet- en regelgeving
ICPC:
A
sponsoring
Onbekend
accreditatie
accreditatie
10
punten
overige informatie
prijs in company training op aanvraag
in
company
Omgaan met medische incidenten
Accreditatie Periode: 20-6-2019 t/m 19-6-2020
Deze nascholing is niet meer geaccrediteerd!
Wilt u een andere nascholingen vinden:
Op het gebied van 'Klachten en incidenten', 'Communicatietechniek' of 'Wet- en regelgeving'?
Van dezelfde aanbieder?
Of wilt u liever zelf (uitgebreid) kunnen zoeken?
in-company nascholing

‘Elke maand zeker 20 doden door medische fouten’, kopte het RTL nieuws in maart 2018. In mei 2018 vervolgde de Volkskrant: ‘Het bedrag dat Nederlandse ziekenhuizen kwijt zijn aan schadeclaims is in tien jaar vervijfvoudigd’. Medische incidenten zijn aan de orde van de dag. De kans dat u er als individuele zorgprofessional mee te maken krijgt, is groot.

Uiteraard wordt er hard aan gewerkt om te voorkomen dat er dingen misgaan. Maar zorg verlenen blijft mensenwerk, fouten worden nu eenmaal gemaakt. Dan rijst de vraag: hoe gaan we met onze fouten om? Hoe worden artsen en patiënten behandeld en begeleid in een traject waar een medische calamiteit heeft plaatsgevonden? Is er een verschil in perceptie tussen fout gegaan en fout gedaan? Kunnen we open zijn over incidenten? Op veel plekken is het antwoord op de laatste vraag nog vaak: nee. Openheid na medische incidenten is nog niet vanzelfsprekend. Bij veel zorgprofessionals bestaat onzekerheid over wat en hoe te communiceren richting patiënt of nabestaanden. Dat wringt, want de wetgever, IGJ en de tuchtrechter verplichten zorgprofessionals wel om openheid te betrachten.

Leer de juridische implicaties rond medische incidenten en krijg concrete handvatten voor optimale communicatie! Kom naar de tweedaagse cursus Omgaan met medische incidenten. Tijdens de cursus leert u zowel de juridische achtergronden waar u rekening mee moet houden, als praktische tips en oefening voor gespreksvoering.

Hebt u suggesties voor het verbeteren van deze pagina of algemene op- of aanmerkingen met betrekking tot onze website? Laat het ons hier weten!