organisatie
Van Campen Consulting B.V.
kosten
BTW-vrij. Bij 6 of meer deelnemers vanuit 1 organisatie kunnen wij een tarief per groep aanbieden.
informatie
gebied:
Overig
categorie(ën):
Communicatietechniek, Algemeen & overig, Effectiviteit en efficiency
onderwerp(en):
Triage
ICPC:
A
accreditatie
overige informatie
Prijs op aanvraag.
Training regie-/telefoonartsen voor de huisartsenpost (2019) - 2 dagdelen
Accreditatie Periode: 28-10-2019 t/m 27-10-2020
Deze nascholing is niet meer geaccrediteerd!
Wilt u een andere nascholingen vinden:
Op het gebied van 'Communicatietechniek', 'Algemeen & overig' of 'Effectiviteit en efficiency'?
Van dezelfde aanbieder?
Of wilt u liever zelf (uitgebreid) kunnen zoeken?
In deze cursus leert de huisarts, als regie- c.q. telefoonarts de triage-assistenten op de huisartsenpost te begeleiden en feedback te geven aan de hand van de vastgestelde criteria, werkwijze en competenties.
In de training komen aan de orde:
- Het toepassen van de vier onderdelen van het vak van de triageassistent: medische kennis, logistieke vaardigheden, communicatie- en praktijkvaardigheden.
- De werkwijze van de triagist met een digitaal triagesysteem (Meditra of NTS).
- Toetsing van genoemde vaardigheden.
- Principes van situationeel leidinggeven en coachen vanuit ontwikkelingsniveaus.
- Werken volgens de HAAK Plus® criteria, die binnen het beoordelingssysteem van de huisartsenpost worden gehanteerd in de audits.
- Feedback geven en ontvangen.
- De voorwaarden voor een goede samenwerking.
- Operationeel verantwoordelijk en de rol van de regiearts op de post.
- De rapportage bij het signaleren van conflicten en calamiteiten.
- De invloed van eigen normen en waarden.
In de cursus leert de huisarts om de triagist te coachen op het werken met de NHG-Telefoonwijzer of een ander triagesysteem. Er wordt gewerkt met korte uitleg van de theorie en vervolgens toepassen van de theorie op praktijksituaties. Het lesmateriaal bestaat uit geluidsopnames en praktijksituaties.
Meer >