organisatie
Comfort Communicatie in Relaties
informatie
gebied:
Overig
categorie(ën):
Communicatietechniek
ICPC:
A
accreditatie
overige informatie
prijs in company training op aanvraag
Gordon Communicatietraining - Effectief Leidinggeven, coachend communiceren in de praktijk.
Specifieke leerdoelen: kennis en inzicht verkrijgen in de Gordon Methode
Concrete leerdoelen: de volgende inzichten kunnen toepassen
- Onderscheid kunnen maken tussen gedrag en oordeel
- gevoelens benoemen en herkennen
- gevoelens bij de ander herkennen en benoemen
- door actief luisteren de ander erkennen in zijn gevoelens en behoeften
- door luistervaardigheden de andere verantwoordelijkheid geven over zijn eigen probleem
- van wie is het probleem
- door ik-boodschappen helder de eigen behoeften en gevoelens verwoorden
- door ik-boodschappen de ander confronteren met gedrag dat onacceptabel is
- overschakelen tussen actief luisteren en ik-boodschappen
- verschil kennen tussen behoeften-conflicten en waarden-conflicten
- conflicten oplossen door de overlegmethode
- omgaan met waardebotsingen binnen relaties
- geven van positieve feedback
- vermijden van communicatiestops wanneer de ander een probleem heeft.
Meer >