MENU
Advertentie
Advertentie
tijdsduur
Meerdaags
organisatie
Comfort Communicatie in Relaties
kosten
basistarief
Op aanvraag
informatie
gebied:
Overig
categorie(ën):
Communicatietechniek
ICPC:
A
sponsoring
Onbekend
accreditatie
accreditatie
A
punten
overige informatie
prijs in company training op aanvraag
in
company
Gordon Communicatietraining - Effectief Leidinggeven, coachend communiceren in de praktijk.
in-company nascholing

Specifieke leerdoelen: kennis en inzicht verkrijgen in de Gordon Methode

Concrete leerdoelen: de volgende inzichten kunnen toepassen

  • Onderscheid kunnen maken tussen gedrag en oordeel
  • gevoelens benoemen en herkennen
  • gevoelens bij de ander herkennen en benoemen
  • door actief luisteren de ander erkennen in zijn gevoelens en behoeften
  • door luistervaardigheden de andere verantwoordelijkheid geven over zijn eigen probleem
  • van wie is het probleem
  • door ik-boodschappen helder de eigen behoeften en gevoelens verwoorden
  • door ik-boodschappen de ander confronteren met gedrag dat onacceptabel is
  • overschakelen tussen actief luisteren en ik-boodschappen
  • verschil kennen tussen behoeften-conflicten en waarden-conflicten
  • conflicten oplossen door de overlegmethode
  • omgaan met waardebotsingen binnen relaties
  • geven van positieve feedback
  • vermijden van communicatiestops wanneer de ander een probleem heeft.
Hebt u suggesties voor het verbeteren van deze pagina of algemene op- of aanmerkingen met betrekking tot onze website? Laat het ons hier weten!