MENU
Advertentie
Advertentie
tijdsduur
Reeks
organisatie
Stichting ITON
kosten
basistarief
€ 22800
extra prijsinformatie
informatie
gebied:
Overig
categorie(ën):
Neurologie, Samenwerking
onderwerp(en):
Revalidatie
ICPC:
A
sponsoring
Onbekend
accreditatie
accreditatie
40
punten
overige informatie
De teamscholing bestaat uit 4 modules. Kosten per module 5.700. Kosten totale teamscholing (4 modules = 12 dagen) 22.800
in
company
Teamscholing Neurorevalidatie
Accreditatie Periode: 3-9-2019 t/m 2-9-2020
Deze nascholing is niet meer geaccrediteerd!
Wilt u een andere nascholingen vinden:
Op het gebied van 'Neurologie' of 'Samenwerking'?
Van dezelfde aanbieder?
Of wilt u liever zelf (uitgebreid) kunnen zoeken?
in-company nascholing

Er wordt een volledig behandelteam geschoold in bijvoorbeeld een ziekenhuis, revalidatiecentrum of verpleeghuis. Ook andere instellingen zijn mogelijk, bijv. verstandelijk gehandicapten, thuiszorg, mytylschool).

Naast bevordering van de individuele deskundigheid ligt een sterke nadruk op het functioneren als team: gezamenlijk een probleemanalyse maken en een zinvolle behandeling ontwerpen. Iedere discipline binnen het behandelteam speelt een actieve rol bij de aanpak van de problemen van de patiënt.

In tegenstelling tot multidisciplinair functioneren, waarbij ieder “zijn eigen dingen” doet, gaat het hier vooral om interdisciplinair functioneren: de grenzen van de disciplines worden overschreden, men spreekt elkaar aan op aanpak en werkwijze, streeft naar consensus en iedereen bewaakt kritisch de relatie met het discipline-overstijgende einddoel: de kwaliteit van leven en wensen van de patiënt.

De deelnemers kennen na de teamscholing:

  • de belangrijkste klinisch toepasbare neurowetenschappelijke concepten
  • de belangrijkste neuroanatomische termen en structuren (ligging en functie)
  • neuropsychologische termen en stoornissen (met de diverse subvormen)
  • principes van functielokalisatie in de hersenen
  • de betekenis en mechanismen van plasticiteit op het gebied van leren, ontwikkeling en herstel
  • de belangrijkste leertheoretische concepten
  • de rol en de functie van de afzonderlijke disciplines in het behandelteam
  • de te hanteren middelen om informatie te vinden (internet, boeken etc.)

De deelnemers kunnen na de teamscholing:

  • communiceren met behulp van professionele terminologie
  • het probleem van de patiënt observeren en beschrijven op functie-, activiteits- en participatie-niveau, en de relaties tussen deze niveaus doorzien
  • een probleemanalyse maken en een verklaringshypothese opstellen
  • een differentiaaldiagnose opstellen
  • een nadere precisering van stoornissen maken en aangeven waarom dit noodzakelijk is met het oog op de behandeling
  • een interventie ontwerpen en de theoretische fundering hiervan formuleren en verdedigen
  • de besproken “praktijkdiagrammen” adequaat hanteren
  • uitleg geven aan patiënt of partner/familie in begrijpelijke taal
  • boeken en tijdschriften hanteren voor informatie op het gebied van de neurorevalidatie
Hebt u suggesties voor het verbeteren van deze pagina of algemene op- of aanmerkingen met betrekking tot onze website? Laat het ons hier weten!