MENU
Advertentie
Advertentie
tijdsduur
Reeks
organisatie
VU medisch centrum, VUmc Academie
kosten
basistarief
Gratis
informatie
gebied:
Somatiek
categorie(ën):
Opleiden en presenteren
ICPC:
A
sponsoring
Onbekend
accreditatie
accreditatie
10
punten
overige informatie
Geen extra informatie.
in
company
Docentprofessionalisering Tutortraining B3 2015/2016
Accreditatie Periode: 24-8-2015 t/m 24-8-2016
Deze nascholing is niet meer geaccrediteerd!
Wilt u een andere nascholingen vinden:
Op het gebied van 'Opleiden en presenteren'?
Van dezelfde aanbieder?
Of wilt u liever zelf (uitgebreid) kunnen zoeken?
in-company nascholing

Na de training bent u voldoende voorbereid op de rol tutor. Als tutor bent u begeleider en beoordelaar van studenten in de studiegroepen van het VUmc-compas.

Aspecten die in de training aan de orde komen:

Context

  1. U kent de opzet, achtergrond en organisatie van het VUmc-compas.

Leerdoelen en leeractiviteiten van de studenten

  1. U kunt benoemen aan welke leerdoelen de studenten werken in de studiegroepen en wat het belang daarvan is (zowel de kennisdoelen als competenties/rollen).
  2. U kunt de stappen die de studenten doorlopen om de leerdoelen bij de studieopdrachten te halen beschrijven, evenals de rolverdeling binnen de studiegroepen en de organisatie daarbij.

Begeleiden en beoordelen van het leerproces

  1. U weet hoe u het leerproces van de studenten adequaat kunt begeleiden, onder meer door oefening in de begeleiding- en beoordelingsvaardigheden wat betreft de kennisdoelen (aan de hand van de studieopdrachten met tutorinstructie).
  2. U weet hoe u het leerproces op het terrein van  de competenties kunt begeleiden en beoordelen o.a. door het geven van feedback en de criteria voor de beoordeling van het professionele gedrag in de studiegroepen en van de presentaties en discussies.

Begeleiden van het groepsproces

  1. U kunt de studiegroep begeleiden tijdens de bijeenkomsten. U biedt de studiegroep ondersteuning bij een goed verloop van het groepsproces in de studiegroep en hanteert interventies op het juiste moment.
  2. U bent op de hoogte van een aantal veel voorkomende situaties in een studiegroep die het groepsproces kunnen belemmeren en mogelijke interventies hierbij.

Begeleiden van de (individuele) studievoortgang

  1. U kunt de grenzen van uw rol als tutor aangeven en u kent de mogelijkheden om studenten met problemen te verwijzen naar de studieadviseurs.
  2. U bent in staat het professioneel gedrag van een individuele student te beoordelen (formatief/tussentijds en summatief/eindoordeel).
  3. U heeft inzicht in het portfolio en wat er globaal van u verwacht wordt als tutor.

 

Hebt u suggesties voor het verbeteren van deze pagina of algemene op- of aanmerkingen met betrekking tot onze website? Laat het ons hier weten!