Na afloop van de cursus kennen/weten de deelnemers
- de kenmerken van een goede leerling.
- de verschillen tussen toetsen en beoordelen.
- de verschillen tussen globale en gedetailleerde scorelijsten/toetsinstrumenten.
- welk instrument in welke situatie gehanteerd moet worden.
- de verplichte onderdelen in een portfolio.
- de voor- en nadelen van het gebruik van een portfolio.
- de gebruiksmogelijkheden van een portfolio.
- de basisprincipes voor het uitvoeren van een KPB.
- de basisprincipes voor het uitvoeren van een voortgangsgesprek.
- de basisprincipes voor het uitvoeren van een beoordelingsgesprek.
- de principes van een EPA
Na afloop van de cursus kunnen de deelnemers
- criteria omzetten in observeerbare gedragingen.
- een KPB gesprek voeren.
- een voortgangsgesprek voeren.
- een beoordelingsgesprek voeren (als de deelnemer opleider of waarnemend opleider is).
- in samenspraak met directe collegae een EPA definiëren.