MENU
Advertentie
Advertentie
tijdsduur
Dagdeel
organisatie
LHV
kosten
basistarief
€ 600
leden
€ 325
AIO leden
€ 200
informatie
gebied:
Overig
categorie(ën):
Communicatietechniek, Management
ICPC:
A
sponsoring
Deze nascholing wordt niet gesponsord.
accreditatie
accreditatie
6
punten
locatie
LHV - Bureau Utrecht
Mercatorlaan 1200
3528 BL Utrecht
☎ +3130 2823 725
overig
19
Nov
2020
Beoordelingsgesprekken (2020)
Deze bijeenkomst is reeds geweest
Wilt u toekomstige nascholingen vinden:
Op het gebied van:
'Communicatietechniek' of 'Management'
Van aanbieder:
LHV
In de omgeving:
Utrecht

Hoe voer je een positief kritisch en motiverend beoordelingsgesprek? En wat is de noodzaak ervan? Deze twee vragen komen aan bod in de workshop. U krijgt tips en ingrediënten voor het succesvol voorbereiden en voeren van een beoordelingsgesprek. Ook oefent u met de te volgen stappen.

Leerdoel
  • Beargumenteerd beslissen of het (in)voeren van beoordelingsgesprekken een bijdrage is voor de ontwikkeling van de praktijk.
  • Het gesprek zo voorbereiden dat het resulteert in faire, sturende en motiverende beoordelingen.
  • Goed en slecht nieuwsgesprekken voeren, en 'trouwe soldaten' beoordelen.
  • Attent zijn voor fouten en valkuilen tijdens beoordelingsgesprekken.
Het voeren van gesprekken is en blijft mensenwerk en bestaat uit ‘actie’ en ‘reactie’. Daar zijn geen vaste schema’s voor; deze gesprekken zijn immers persoonsgebonden. Wat wel kan, is het aanreiken van handvatten voor het succesvol voeren van een beoordelingsgesprek. De workshop kent een praktische insteek: er wordt veel besproken en geoefend. Wat komt er zoal aan bod?
  • Hoe maakt u de intenties van uw beoordelingen duidelijk en (om)schrijft u passende feedback?
  • Het oefenen van goed- en slechtnieuwsgesprekken.
  • Het vermijden van veel voorkomende fouten in beoordelingsgesprekken en de valkuilen in dergelijke gesprekken.
  • Bespreken van hinderende gedachten om (negatieve) formele feedback te geven. Hierbij worden de principes toegepast uit de workshop van de LHV Academie Rationeel-emotieve training voor huisartsen.
  • Het oefenen van gesprekken met medewerkers over waardering, bijvoorbeeld salaris. Hierbij staat niet zozeer de hoogte van het bedrag centraal, maar juist de waardering van de leidinggevende huisarts voor de medewerker.

Hebt u suggesties voor het verbeteren van deze pagina of algemene op- of aanmerkingen met betrekking tot onze website? Laat het ons hier weten!