ICT biedt mogelijkheden om kennis en vaardigheden op interactieve wijze te ontwikkelen. Dat vraagt van de docent ook een ander soort didactiek. Bent u geïnteresseerd in nieuwe onderwijsvormen met ICT en wilt u meer inzicht in hoe deze middelen op een goede manier kunnen worden ingezet in uw onderwijs? Dan is deze training voor u interessant.
Uitgangspunten
- nadruk op praktisch oefenen en toepasbaarheid in de praktijk.
- alle deelnemers zijn actief betrokken; iedereen “komt aan de beurt”.
- teambuilding.
- beperkt theorie, beperkte zelfstudie met literatuur.
- intensief programma waarin verschillende facetten aan bod komen op 1 dag.
e-learning leerdoelen:
Na het doorlopen van deze module weet u:
- Welke vernieuwingen er de laatste jaren zijn geweest rondom de medische vervolgopleidingen, wat het doel van deze vernieuwingen was en wat er van u als supervisor wordt verwacht ten aanzien van deze vernieuwingen.
- Over welke competenties de aios na afloop van de opleiding moet beschikken, en wat uw verantwoordelijkheid als supervisor hierbij is.
- Hoe de aios tijdens zijn leerweg begeleid wordt door middel van onder andere supervisie, feedback, een portfolio, een Individueel Opleidingsplan, formele gesprekken, CAT’s en KPB’s, en wat uw taak als supervisor hierbij is.
- Hoe de kwaliteit van de opleiding gemeten en verbeterd wordt, en wat er hierbij van u als supervisor wordt verwacht.
Programma
- Workshop “Feedback in een groep”
- Workshop Korte Praktijk Beoordeling
- Workshop Voortgangsgesprek stage
- Trainen van een vaardigheid
Deze training is opgezet voor participerende ziekenhuizen binnen de OOR Utrecht.