![]() |
De volgende onderwerpen komen aan bod:
Begeleider of beoordelaar?
- Als opleider draagt u verschillende petten. Beoordelen is iets anders dan coachen. U leert welke techniek u kunt inzetten en met welk resultaat. Zo vermindert u het spanningsveld tussen willen begeleiden en moeten beoordelen.
Van reactief handelen naar proactief coachen
- Hoe helpt coaching verschillende typen aios, passend bij de fase van hun opleiding? Hierin maken we verschil tussen instrueren, adviseren, motiveren en delegeren.
Succesfactoren in coachen
- U maakt kennis en gaat oefenen met verschillende coachtechnieken: de meetlat, drie communicatieposities, interventiemodel, gouden driehoek en ijsberg.
Het competentiegerichte leergesprek
- U leert hoe u een competentiegericht leergesprek voert met behulp van de STAR(R)-methodiek.
Interventie bij disfunctionerende aios
- Interventies bij een disfunctionerende aios: welke stappen kunt u nemen als het dreigt te ontsporen?
Als coachen overgaat in beoordelen
- Zonder hartkloppingen slecht nieuws aan aios vertellen (confronteren en incasseren) en leren omzetten in leeractiviteiten.
Extra begeleiding
- Het extra begeleidingstraject: hoe pakt u dit effectief aan zonder in de ‘dramadriehoek’ terecht te komen?
Resultaten