MENU
Advertentie
Advertentie
tijdsduur
Reeks
organisatie
Seneca-abt
kosten
basistarief
€ 725
informatie
gebied:
Overig
categorie(ën):
Opleiden en presenteren
ICPC:
A
sponsoring
Onbekend
accreditatie
accreditatie
12
punten
locatie
Noordwest Academie
Nassauplein 10
1815 GM Alkmaar
☎ +3172 5483 700
overig
25
Nov
2019
Teach the Teacher - Didactische Basisprincipes
Deze bijeenkomst is reeds geweest
Wilt u toekomstige nascholingen vinden:
Op het gebied van:
'Opleiden en presenteren'
Van aanbieder:
Seneca-abt
In de omgeving:
Alkmaar

Na afloop van deze cursus:

  • kennen de cursisten de competenties die in de medische opleiding aan de orde moeten komen.
  • kennen de cursisten de belangrijkste kenmerken van een goede opleider.
  • kennen de cursisten de grondslagen van het leren door volwassenen.
  • kennen de cursisten enkele didactische principes om het onderwijs efficiënter en effectiever in te richten.
  • kunnen de cursisten enkele van de technieken toepassen om het onderwijs efficiënt en effectief af te leveren.
  • kunnen de cursisten feedback geven.
  • kunnen de cursisten feedback ontvangen.
  • kennen de cursisten de eigenschappen van leerdoelen.
  • kennen de cursisten de voordelen van leerdoelen.
  • kunnen de cursisten leerdoelen voor een leerling formuleren.
  • kennen de cursisten de 6 niveaus van het kennisdomein (volgens Bloom).
  • kunnen de cursisten het kennisniveau van de leerlingen vaststellen met behulp van vragen.
  • kennen de cursisten de systematiek van de kPB.
  • kennen de cursisten het adagium 'Beperken-beperken-beperken' dat geldt voor een kPB.
  • kunnen de cursisten een 1-op-1 feedbackgesprek voeren met een leerling.
  • kennen de cursisten de 5 niveaus in de ontwikkeling en uitvoering van een vaardigheid.
  • kennen de cursisten 6 niveaus in de competentieontwikkeling van een vaardigheid.
  • kennen de cursisten de termen onbewust onbekwaam - bewust onbekwaam - bewust bekwaam en onbewust bekwaam.
  • kennen de cursisten de methodiek van de vier-stappen-methode.
  • kunnen de cursisten de vier-stappen-methode toepassen.
  • kunnen de cursisten elkaar feedback geven op hun doceertechniek.
  • kennen de cursisten variaties op de vier-stappen-methode om gespreksvaardigheden te doceren.
  • kennen de cursisten variaties op de vier-stappen-methode om vermeende aanwezige vaardigheden bij een leerling te toetsen.
  • kennen de cursisten het verschil tussen toetsen en beoordelen.
  • kennen de cursisten de begrippen formatief en summatief.
  • kunnen de cursisten enkele voorwaarden voor correcte toetsing benoemen.
  • kunnen de cursisten enkele toetsmethoden noemen.
  • kunnen de cursisten in een 1-op-1 situatie met een leerling een kPB-gesprek voeren.
Hebt u suggesties voor het verbeteren van deze pagina of algemene op- of aanmerkingen met betrekking tot onze website? Laat het ons hier weten!