MENU
Advertentie
Advertentie
tijdsduur
Dagdeel
organisatie
Zuyderland Academie - Congresbureau
kosten
basistarief
Gratis
informatie
gebied:
Overig
categorie(ën):
(Levens)beschouwing, ICT & eHealth
ICPC:
A
sponsoring
Onbekend
accreditatie
accreditatie
3
punten
locatie
Zuyderland Medisch Centrum Sittard-Geleen
Dr. H. van der Hoffplein 1
6162 BG Sittard-Geleen
☎ +3188 4597 777
overig
25
Nov
2019
E-health en E-thiek
Deze bijeenkomst is reeds geweest
Wilt u toekomstige nascholingen vinden:
Op het gebied van:
'(Levens)beschouwing' of 'ICT & eHealth'
Van aanbieder:
Zuyderland Academie - Congresbureau
In de omgeving:
Sittard-Geleen

Technologie is in de dagelijkse praktijk van de zorg niet meer weg te denken. Iedere Zuyderlander heeft er regelmatig mee te maken en zal er in de nabije toekomst meer mee te maken gaan krijgen. Bieden deze ontwikkelingen enkel kansen? Of zijn er ook keerzijden te benoemen? Sta jij als zorgverlener wel eens stil bij al deze ontwikkelingen? Wat betekenen ze voor jou? Wat betekenen ze voor de zorgvrager? Wat betekenen ze voor de zorg in het algemeen?

Algemeen leerdoel

Bewustwording van de gevolgen van de technologische ontwikkelingen/innovaties binnen de gezondheidszorg zowel binnen de cure als binnen de care. Er zijn reeds talloze voorbeelden van technologie die de gezondheidszorg definitief hebben veranderd. Wat betekent dit voor ons als zorgprofessionals, voor onze patienten en familie. Willen we dit en waar liggen onze grenzen? We willen hierover met elkaar in debat/dialoog gaan. Wat zijn de argumenten? Open staan voor de argumenten van anderen.

Specifieke leerdoelen:

  • Kennis en inzicht (de toehoorder kan na het bijwonen van de lezing):
    • levensbeschouwelijke en ethische denkstromingen beschrijven en analyseren die relevant zijn voor probleem- en vraagstellingen in relatie tot de thematiek van de lezing;
    • relevante theorieën over technologie in zorg en samenleving benoemen, en de kentheoretische en ethische veronderstellingen daarvan toelichten;
  • Toepassen kennis en inzicht (de toehoorder kan):
    • inzichten uit de deeldisciplines (zorg-) ethiek, beleids- en organisatieleer en (kwalitatief) empirische onderzoeksleer op argumentatieve wijze op elkaar te betrekken;
  • Oordeelsvorming (de toehoorder kan):
    • een zorgethisch probleem in een complexe situatie uiteenzetten en hiervoor onderbouwde oplossingsmogelijkheden voorstellen en afwegen.
  • Communicatieve vaardigheden (de toehoorder kan):
    • zowel academisch als maatschappelijk rapporteren over onderzoeksresultaten en beargumenteerde opvattingen over technologie in de zorg en daarbij blijk geven van een constructieve houding.
Hebt u suggesties voor het verbeteren van deze pagina of algemene op- of aanmerkingen met betrekking tot onze website? Laat het ons hier weten!