MENU
Advertentie
Advertentie
tijdsduur
Dag
organisatie
De Bode Nascholingen
kosten
basistarief
€ 375,-
extra prijsinformatie
informatie
gebied:
Somatiek, Overig
categorie(ën):
Communicatietechniek, Conflictmanagement
ICPC:
A
sponsoring
Onbekend
accreditatie
accreditatie
5
punten
locatie
NH Hotel Utrecht
Jaarbeursplein 24
3521AR Utrecht
overig
15
Mei
2020
Iedereen wil aardige collega’s, ook jouw collega’s - Aanspreken volgens de Bode Methode®
Deze bijeenkomst is reeds geweest
Wilt u toekomstige nascholingen vinden:
Op het gebied van:
'Communicatietechniek' of 'Conflictmanagement'
Van aanbieder:
De Bode Nascholingen
In de omgeving:
Utrecht

Als een ieder zich aan de gemaakte afspraken houdt, heb je een geweldig team en een heel prettige samenwerking! Maar ja, er zijn altijd een paar collega’s die dat niet doen, en dan is Leiden in last? Met het hanteren van de Bode Methode® willen wij je leren je collega aan te spreken op apart, negatief gedrag en toch de sfeer goed te houden zodat je nog steeds door dezelfde deur kunt. Zo voorkom je dat gedoe of onenigheid op een conflict uitdraait.

Wanneer je één van onderstaande voorbeelden herkent is het tijd om met de Bode Methode® de ander aan te spreken zodat hij/zij het gedrag kan veranderen. Dat betekent dus dat we niet meer de andere kant op kijken of het maar gaan gedogen. Wij gaan op een niet aanvallende wijze de confrontatie aan zodat gedaan wordt wat is afgesproken om escalatie te voorkomen.

De volgende casuïstiek wordt regelmatig door de deelnemers zelf tijdens het programma naar voren gebracht als zijnde lastig en veelvoorkomend:

​Gedrag van collega's:

  • rommel niet opruimen / niet aanvullen
  • te laat komen / te vroeg weggaan
  • geen baliewerk willen doen
  • de kantjes er van af lopen”
  • in werktijd privé bellen / internetten / appen
  • dominant / dwingend
  • roddelen
  • onheuse bejegening richting collega / patiënt
  • niet meehelpen als je collega al klaar is met de taak, en jij nog niet
  • ja zeggen, maar nee doen

Gedrag van leidinggevenden / medici:

  • Geen voorbeeldgedrag
  • Niet daadkrachtig
  • Dominant / dwingend
  • Biedt geen ondersteuning
  • Onheuse bejegening richting collega / medewerker / patiënt
  • Roddelen
  • Generaliseren
  • Disfunctioneren
Hebt u suggesties voor het verbeteren van deze pagina of algemene op- of aanmerkingen met betrekking tot onze website? Laat het ons hier weten!