Een carrousel met drie thema's á 45 minuten gegeven door regionale partners: Ouderenmishandeling/ Veilig Thuis, (In)continentie, en (Onder)voeding.
(Onder)voeding Leerdoelen
- De arts/praktijkondersteuner vergroot haar/zijn kennis op gebied van voeding bij ouderen.
- De arts/praktijkondersteuner vergroot haar/zijn kennis over de diverse soorten van ondervoeding.
- De arts/praktijkondersteuner vergroot haar/zijn kennis over de interactie tussen medicatie en voeding.
- De arts/praktijkondersteuner weet welke factoren belangrijk zijn bij het risico op ondervoeding.
- De arts/praktijkondersteuner kan beoordelen wanneer er een screening op ondervoeding plaats moet vinden en kan deze screening uitvoeren.
- De arts/praktijkondersteuner is op de hoogte van belemmerende factoren bij het bereiken van een goede voedingstoestand.
- De arts/praktijkondersteuner weet het juiste moment en de juiste manier om door te sturen naar een diëtist.
- De arts/praktijkondersteuner is bekend met de werkwijze van de diëtist.
(In)continentie Leerdoelen
- De deelnemer kan de bekkenbodemdisfuncties die ontstaan als gevolg van ouder worden (ageing) en kwetsbaarheid beschrijven en verklaren.
- De deelnemer kan risico- en prognostische factoren benoemen en verklaren bij bekkenbodemdisfuncties bij (kwetsbare) ouderen.
- De deelnemer kan het diagnostisch proces bij bekkenbodemdisfuncties bij (kwetsbare) ouderen beschrijven en onderbouwen.
- De deelnemer kan het therapeutisch proces bij bekkenbodemdisfuncties bij (kwetsbare) ouderen beschrijven en onderbouwen.
- De deelnemer kan preventieve maatregelen beschrijven en onderbouwen bij het ontstaan van bekkenbodemdisfuncties bij (kwetsbare) ouderen.
Ouderenmishandeling/Veilig Thuis Twente Leerdoelen
- Kennis van risicofactoren en signalen ouderenmishandeling.
- Kennis over mogelijkheden en beperkingen Veilig Thuis; samenwerking met andere partijen.
- Inzicht in belang goede samenwerking en bevorderen van deze samenwerking.