MENU
Advertentie
Advertentie
tijdsduur
Dag
organisatie
Zorgdragers
kosten
basistarief
€ 230
extra prijsinformatie
informatie
gebied:
Overig
categorie(ën):
Algemeen & overig, Communicatietechniek
ICPC:
A
sponsoring
Onbekend
accreditatie
accreditatie
6
punten
locatie
Hooghiemstra
Hooghiemstraplein 51
3514 AX Utrecht
☎ +3130 2769 111
overig
12
Jun
2020
Hoe worden contact en present zijn een wezenlijk onderdeel van chronische zorg?
Deze bijeenkomst is reeds geweest
Wilt u toekomstige nascholingen vinden:
Op het gebied van:
'Algemeen & overig' of 'Communicatietechniek'
Van aanbieder:
Zorgdragers
In de omgeving:
Utrecht

In contact spreekuur houden is topsport: hoe worden contact en present zijn een wezenlijk onderdeel van chronische zorg?

Herken je dat we van een klacht over contact (communicatie, bejegening) minder erg schrikken, dan wanneer we worden aangesproken op medisch falen? Is dat wel terecht? Is het mogelijk om één en al oor te zijn voor iedere patiënt of collega? Steeds in contact blijven met jezelf en de ander vormt een grote uitdaging.

Hoe komt het dan?

Bijvoorbeeld:

  • "Als AIOS ben je blij als je de juiste diagnose hebt gesteld en de behandelmogelijkheden hebt besproken, de ondertoon van ontevredenheid van de patiënt over het andere centrum laat je daarom nu voor wat het is."
  • "Als beginnend medisch specialist word je geconfronteerd met volle spreekuren. Alle patiënten prijzen je voorganger, maar haar statusvoering biedt jou weinig houvast."
  • "Als ervaren medisch specialist merk je soms dat je de kop er even niet goed bij had. Hoe leg je contact terwijl je het overzicht nog niet hebt? Hoe kom je terug op een gemiste kans? Hoe gaat dat praktisch als de patiënt inmiddels naar huis is?"

Hoe ziet deze nascholingsdag eruit?
In de ochtend pakken we het begrip contact en present zijn bij de kop. Waar hebben we het eigenlijk over? Hoe beïnvloedt contact onze beslissingen? Wat verandert dat aan het gesprek met de patiënt? We maken daarbij ook gebruik van ervaringsverhalen van medisch specialisten en eigen casuïstiek. In de middag ga je ervaren welke invloed contact voor jou heeft op de te kiezen situatie. Je gaat leren hoe jij invloed kunt uitoefenen op dat contact. We gebruiken een acteur, oefeningen en opdrachten. We vragen je van te voren een voorbereidingsopdracht te doen, waaronder het voorbereiden van een casus. Instructies hiervoor ontvang je na de inschrijving. Je gaat naar huis met een groter palet aan mogelijkheden om in contact en present te zijn tijdens je spreekuur én een concreet op maat gemaakt plan voor jouw volgende spreekuur.

Hebt u suggesties voor het verbeteren van deze pagina of algemene op- of aanmerkingen met betrekking tot onze website? Laat het ons hier weten!