MENU
Advertentie
Advertentie
tijdsduur
Dagdeel
organisatie
Lisette van Elswijk - Begeleiding en training van (zorg-)professionals
kosten
basistarief
Gratis
extra prijsinformatie
informatie
gebied:
GGZ/Psychiatrie, Overig
categorie(ën):
Opleiden en presenteren
ICPC:
A
sponsoring
Onbekend
accreditatie
accreditatie
4
punten
locatie
Dijklander Ziekenhuis - Hoorn
Maelsonstraat 3
1624 NP Hoorn
☎ +3122 9257 257
overig
14
Mei
2019
Workshop - Aios in de knel
Deze bijeenkomst is reeds geweest
Wilt u toekomstige nascholingen vinden:
Op het gebied van:
'Opleiden en presenteren'
Van aanbieder:
Lisette van Elswijk - Begeleiding en training van (zorg-)professionals
In de omgeving:
Hoorn

In deze workshop krijgen (plv.) opleiders en leden van de opleidingsgroep praktische handvatten zodat zij in de begeleiding van een aios in de knel bewust en gericht kunnen interveniëren. (Plv.) opleiders vullen daarmee hun ‘gereedschapskist’ met gesprekstechnieken waardoor zij beter voorbereid zijn op het begeleiden vanaios waarbij voortgang in de opleiding stagneert.

Tijdens de workshop bieden we daartoe:

  • Vroegtijdig leren herkennen van een aios in de knel alsmede tools voor het afbakenen: Is hier sprake van een aios in moeilijkheden? Of is dit een disfunctionerende aios?
  • Een ‘gereedschapskist’ aan mogelijke interventietechnieken om op een passende manier de aios in de knel te begeleiden.
  • Praktijksimulatie; het op een constructieve manier voeren van het gesprek met een aios in de knel met als doel probleemverheldering en een plan van aanpak. Tailormade feedback naar aanleiding van (eigen) casuïstiek
  • Expliciteren van rollen en verantwoordelijkheden van betrokkenen.
  • Verzamelen en interpreteren van bronnen om de feedback aan aios te onderbouwen.
  • De mogelijkheid om ervaringen en best practices uit te wisselen met elkaar, en te leren van elkaars dilemma’s.

Deelnemers kunnen na deze workshop een gestructureerd gesprek voeren met een aios in de knel waarbij een helder plan van aanpak geformuleerd wordt én SMART afspraken over het vervolg worden gemaakt.

Voorafgaand aan de training krijgen deelnemers relevante literatuur geboden:

  • Stappenplan begeleidingstrajectdisfunctionerende aios (MMV).
  • Steinert Y. The “problem” junior: whose problem is it? .BMJ?: British Medical Journal. 2008;336(7636):150-153. doi:10.1136/bmj.39308.610081.AD.
  • Leeuw, R. M. (2014), Sharing is caring: dealing with feedback and difficult feelings. Med Educ, 48: 1034-1036. doi:10.1111/medu.12545.
Hebt u suggesties voor het verbeteren van deze pagina of algemene op- of aanmerkingen met betrekking tot onze website? Laat het ons hier weten!