MENU
Advertentie
Advertentie
tijdsduur
Dag
organisatie
Novicare
kosten
basistarief
Onbekend
informatie
gebied:
Overig
categorie(ën):
Algemeen & overig, Communicatietechniek
ICPC:
A
sponsoring
Onbekend
accreditatie
accreditatie
7
punten
locatie
Novicare Randstad
Atoomweg 350
3542 AB Utrecht
☎ +3130 8000 630
overig
23
Mei
2019
Novicare Scholing - Kritisch, Krachtig en Klantgericht
Deze bijeenkomst is reeds geweest
Wilt u toekomstige nascholingen vinden:
Op het gebied van:
'Algemeen & overig' of 'Communicatietechniek'
Van aanbieder:
Novicare
In de omgeving:
Utrecht

Doelgroep: Specialisten ouderengeneeskunde, psychologen, basisartsen, verpleegkundig specialisten, fysiotherapeuten, ergotherapeuten, logopedisten, diëtisten werkzaam in de ouderenzorg.

Globale leerdoelen:

  • De professional heeft inzicht in zijn eigen kwaliteiten en zijn positionering in de zorgorganisatie en kan deze effectief inzetten in situaties waar kwaliteit van zorg onder druk staat.
  • De deelnemer kan zich op organisatorisch niveau positioneren vanuit de eigen professionele verantwoordelijkheid.

Specifieke leerdoelen:

  • De deelnemer ervaart enkele basisprincipes van acceptance commitment theorie zoals mindfullness; waarden, toegewijde actie, zelf als context, en defusie.
  • De deelnemer heeft inzicht in zijn eigen gedrag onder druk (in het hier en nu) en de effecten daarvan op zichzelf en de ander.
  • De deelnemer beschikt over technieken om transparant, rechtstreeks en respectvol te communiceren onder druk
  • De deelnemer kan in complexe (crisis) situaties de functies, rollen en verantwoordelijkheden van verschillende partijen binnen de zorgorganisatie benoemen.
  • De deelnemer kan in een crisissituatie proces en inhoud onderscheiden en is in staat hierover op meta niveau te communiceren.
  • De deelnemer kent technieken en kan deze toepassen om effectief te communiceren en onderhandelen onder druk en bij ogenschijnlijk tegengestelde belangen.

Concrete leerdoelen:

  • De deelnemer beschikt over vaardigheden om contact te maken met het hier en nu onder druk
  • De deelnemer heeft inzicht in zijn eigen gedrag onder druk en de effecten daarvan op zichzelf en de ander
  • Deelnemer kan persoonlijk leerdoel t.a.v. communiceren onder druk benoemen
  • Deelnemer kent zijn persoonlijke voorkeursstijl in conflicten
  • Deelnemer kent de theoretische kaders van conflictstijlen
  • Deelnemer kent de principes van situationeel leiderschap
  • Deelnemer kan verschillende stijlen effectief toepassen in conflictsituaties
  • Deelnemer kan reflecteren op de principes die bijdragen aan vertrouwen en hierop reflecteren
  • Deelnemers heeft inzicht in zijn/haar mogelijkheden om vertrouwen te bouwen
  • Deelnemers kent basisprincipes van deep democracy en kan verschillende rollen, boven- en onderstroom herkennen in een complexe situatie
  • Deelnemers is in staat tot besluitvorming met aandacht en waardering voor andere opvattingen
  • Deelnemers kan verschillende niveau’s van communicatie herkennen en kan effectief sturen op proces en interactie
  • Deelnemer heeft benoemd welke acties hij in de praktijk zal ondernemen om het geleerde toe te passen
Hebt u suggesties voor het verbeteren van deze pagina of algemene op- of aanmerkingen met betrekking tot onze website? Laat het ons hier weten!