MENU
Advertentie
Advertentie
tijdsduur
Dagdeel
organisatie
Ziekenhuisgroep Twente Academie
kosten
basistarief
Gratis
informatie
gebied:
Overig
categorie(ën):
Communicatietechniek, Rampen & crisismanagement
ICPC:
A
sponsoring
Onbekend
accreditatie
accreditatie
3
punten
locatie
Ziekenhuis ZGT - Almelo
Zilvermeeuw 1
7609 PP Almelo
☎ +3154 6693 693
overig
19
Apr
2019
Lastige gesprekken na een calamiteit
Deze bijeenkomst is reeds geweest
Wilt u toekomstige nascholingen vinden:
Op het gebied van:
'Communicatietechniek' of 'Rampen & crisismanagement'
Van aanbieder:
Ziekenhuisgroep Twente Academie
In de omgeving:
Almelo

Helaas wordt elke medisch specialist gedurende zijn loopbaan wel eens met een calamiteit geconfronteerd. De gesprekken na en rond een calamiteit vragen een totaal andere houding en techniek, dan de meeste gesprekken met familie of patiënt. Immers, bij deze gesprekken rond een incident (al dan niet met fatale afloop) voert de medicus niet de regie over agenda en inhoud van het gesprek. Niet alle medici zijn toegerust om deze lastige gesprekken te voeren. Deze cursus wil de leden van vakgroepen, die vaak met calamiteiten te maken hebben, handvatten bieden om de gesprekken tot een goed einde te brengen. Naast een kort blok van theorie worden gesprekken geoefend met de inzet van een trainings- acteur/actrice. Het onderwerp komt uit eigen ervaring van de cursisten. Elke cursist krijgt de gelegenheid een gesprek te oefenen, terwijl de medecursisten een observatieopdracht krijgen, en ook betrokken worden bij de feedback.

Na de cursus is de deelnemer in staat tot het goed voeren van lastige gesprekken na een calamiteit.

Leerdoelen: 

  • Na lezing van de theoretische bijlage is de cursist op de hoogte van de "do's " en "do nots" van lastige gesprekken.
  • Na de cursus heeft de cursist inzicht , waarom bepaalde gesprekstechnieken (luisteren, empathie) nodig zijn.
  • Na de cursus kan de deelnemer een lastig gesprek voeren.
  • Na de cursus kan de deelnemer de juiste houding en gesprekstechniek toepassen in een lastig gesprek

 

Hebt u suggesties voor het verbeteren van deze pagina of algemene op- of aanmerkingen met betrekking tot onze website? Laat het ons hier weten!