MENU
Advertentie
Advertentie
tijdsduur
Dagdeel
organisatie
OLVG - Leerhuis
kosten
basistarief
Onbekend
informatie
gebied:
Overig
categorie(ën):
Opleiden en presenteren
ICPC:
A
sponsoring
Onbekend
accreditatie
accreditatie
3
punten
locatie
Onze Lieve Vrouwe Gasthuis - Locatie Oost
Oosterpark 9
1091 AC Amsterdam
☎ +3120 5999 111
overig
04
Maa
2019
Superviseren van Aios
Deze bijeenkomst is reeds geweest
Wilt u toekomstige nascholingen vinden:
Op het gebied van:
'Opleiden en presenteren'
Van aanbieder:
OLVG - Leerhuis
In de omgeving:
Amsterdam

Deze module is speciaal bedoeld voor opleidingsgroepen (in compagny om zowel de organisatie van - en de vaardigheid in supervisie te verbeteren.

Supervisie is een belangrijke dagelijkse opleidingsactiviteit, waar vrijwel alle leden van een groep mee te maken hebben. Aios werken onder supervisie als de verlengde arm van de medisch specialist. Goede supervisie is zowel van belang voor kwalitatief hoogstaande patiëntenzorg als voor de opleiding van de aios.

Met de invoering van Entrustable Professional Activity’s (EPA’s) in de opleidingsplannen van medisch specialistische vervolgopleidingen zijn kenmerkende beroepsactiviteiten op verschillende supervisie- niveau’s gedefinieerd. Volgens de nieuwe KNMG richtlijn dient de opleidingsgroep de voortgang van iedere aios voor elke EPA te monitoren, het supervisieniveau te bepalen en de aios uiteindelijk bekwaam te verklaren. Dit vraagt van iedere opleidingsgroep aanpassingen in de manier waarop de supervisie wordt georganiseerd. Daarnaast is de wijze waarop supervisie wordt gegeven van grote invloed op het leerproces van de aios. Om een aios passend te superviseren dient de begeleiding afgestemd te worden op de competentiebeheersing van de aios. Bij een beginnende aios vraagt dit om een directieve en bij een gevorderde om een meer coachende stijl.

Tijdens de training zal zowel aandacht zijn voor de organisatie van supervisie als voor de begeleidingsstijlen. Er zal geoefend worden aan de hand van eigen casuïstiek.

Na de training:

  • Heeft de opleidersgroep inzicht in de eigen organisatie van supervisie en heeft SMART- verbeteracties geformuleerd.
  • Kent de deelnemer de theorie van situationeel opleiden en kan deze toepassen op concrete supervisie-situaties.
  • Heeft de deelnemer met coachende vaardigheden geoefend.
  • Kent de deelnemer de systematiek van vaardigheden aanleren in 4 stappen (Peyton).
Hebt u suggesties voor het verbeteren van deze pagina of algemene op- of aanmerkingen met betrekking tot onze website? Laat het ons hier weten!