![]() |
Je hebt een klok maar heb je ook de tijd?? Praktisch werken, drukke afdeling bemannen, onderzoek doen, studeren, etentje, sporten, familie ……..en uitrusten, overzicht hebben en behouden. Vind jij het ook lastig om dit in 24 uur per dag te plannen en met goed gevoel af te ronden? Drie belangrijke ingrediënten om voldoening uit je studie of werk te halen komen aan bod in de training Timemanagement. Het gaat om: een realistische tijdsplanning maken – en halen, duidelijke vorderingen maken in je werkzaamheden en weten wat jij belangrijk vindt, wat jij kunt en wat jij wilt.
De training bestaat uit vier onderdelen:
In de intake en voorbereidingsopdracht omschrijf je wat jouw motivatie is om mee te doen: wat kan beter? Waar loop je tegen aan? Wat wil je anders? Je krijgt een opdracht mee om meer inzicht te krijgen in je eigen tijdsbesteding en begint met het inventariseren van activiteiten die je meer en minder wilt doen.
Op de cursusdag komen de volgende onderwerpen aan de orde:
Op het eind van de cursusdag kun je kiezen uit één of meer verschillende, bij voor jouw passende werkopdrachten om het geleerde tussentijds in de praktijk te brengen.
Tijdens het terugkomdagdeel maken je vervolgens de balans op: hoe zijn de werkopdrachten verlopen? Wat hebben je geleerd? Wat blijkt nog moeilijk? Je wisselt ervaringen uit, frissen waar nodig de theorie op en zetten de puntjes op de i. Met als doel dat iedereen de persoonlijke leerdoelen behaalt: een realistische planning en vooral om elke dag met een voldaan gevoel naar huis te kunnen gaan!
Na de training Timemanagement heb je inzicht in belangrijke tijdverspillers, ben je in staat om een realistische tijdsplanning te maken én te halen, weet je beter waaraan jij jouw tijd wel en niet moet besteden en heb je kunnen oefenen om respectvol maar assertief zelf verzoeken te doen én verzoeken van andere te weigeren. Ook besef je, door de uitwisseling met de andere deelnemers, dat goed timemanagement voor vrijwel iedereen lastig is en dat iedereen hierin nog iets te leren heeft.
Doelgroep: Studenten, AIOS, Basisartsen en specialisten