MENU
Advertentie
Advertentie
tijdsduur
Reeks
organisatie
Wenckebach Instituut voor Onderwijs en Opleiden UMCG
kosten
basistarief
€ 6750
extra prijsinformatie
informatie
gebied:
Overig
categorie(ën):
Management
ICPC:
A
sponsoring
Deze nascholing wordt niet gesponsord.
accreditatie
accreditatie
30
punten
locatie
Universitair Medisch Centrum Groningen
Hanzeplein 1
9713 GZ Groningen
☎ +3150 3616 161
overig
17
Okt
2018
Leidinggeven als professie (LAP)
Deze bijeenkomst is reeds geweest
Wilt u toekomstige nascholingen vinden:
Op het gebied van:
'Management'
Van aanbieder:
Wenckebach Instituut voor Onderwijs en Opleiden UMCG
In de omgeving:
Groningen

Het UMCG heeft een duidelijke toekomstvisie geformuleerd (Bouwen aan de toekomst van Gezondheid 2020). Binnen deze visie speelt clinical governance een centrale rol wanneer het gaat om de organisatorische randvoorwaarden voor de operationalisering van kernwaarden en het vermogen te sturen op beoogde doelstellingen binnen een steeds complexere arbeidscontext. Het is evident dat leidinggevenden voor zullen moeten gaan in de noodzakelijke cultuuromschakeling die hiermee gepaard gaat.

In een tijd waarin de enige zekerheid onzekerheid lijkt, zijn leidinggevenden vooral zelf hun eigen houvast. In deze leergang staat daarom ‘wie ben ik als ik leidinggeef’ centraal; wat is je eigen rol en positie in je persoonlijke context, op welke wijze sta je in contact met mensen in je omgeving en hoe biedt je als leidinggevende richting en houvast gegeven je eigen kracht, tekortkomingen, hebbelijkheden en onhebbelijkheden.

Na afloop van de leergang:

  • zijn deelnemers zich bewust van archetypische contexten, van hun eigen rol en positie in de context(en) waarbinnen zij aan het werk zijn en zien zij hoe zij zelf een bijdrage leveren aan die context.
  • zijn deelnemers zich bewust van hun eigen (voorkeurs)gedragsrepertoire en hebben alternatieven om effectiever met verschillende contexten om te gaan.
  • zijn deelnemers zich bewust van de eigen krachten, tekortkomingen, belemmerende overtuigingen en (dis)functionerende patronen in relatie met anderen. Zij kunnen hierop reflecteren en hebben handvatten om eigen gedragsrepertoire uit te breiden.
  • zijn deelnemers in staat complexe vraagstukken vanuit andere perspectieven te bekijken en weten zij hoe zij verschillende perspectieven zo goed mogelijk kunnen gebruiken in het nemen van besluiten.
  • hebben deelnemers inzicht in hoe zij effectiever kunnen handelen in lastige een op een situaties en in groepen.
  • kunnen deelnemers systemisch kijken naar complexe vraagstukken en kunnen zij hun acties hierop afstemmen.
Hebt u suggesties voor het verbeteren van deze pagina of algemene op- of aanmerkingen met betrekking tot onze website? Laat het ons hier weten!