MENU
Advertentie
Advertentie
tijdsduur
Dagdeel
organisatie
Amstel- VUmcAcademie / Amsterdam UMC locatie VUmc
kosten
basistarief
Onbekend
informatie
gebied:
Overig
categorie(ën):
Samenwerking
ICPC:
A
sponsoring
Onbekend
accreditatie
accreditatie
4
punten
locatie
Brasserie De Veranda
Amstelveenseweg 764
1081 JK Amsterdam
☎ +3120 6445 814
overig
30
Okt
2018
TeAMS - Complexe situatie-training (CST)
Deze bijeenkomst is reeds geweest
Wilt u toekomstige nascholingen vinden:
Op het gebied van:
'Samenwerking'
Van aanbieder:
Amstel- VUmcAcademie / Amsterdam UMC locatie VUmc
In de omgeving:
Amsterdam

In de training streven we er naar de deelnemers aan te zetten tot reflectie over het dagelijks werk en de dilemma’s die zich daarin kunnen voordoen. Om dit te verwezenlijken maakt de training gebruik van werkvormen, waarbij volgens gestandaardiseerde methodieken casuïstiek uit de dagelijkse praktijk zal worden besproken. Aandachtspunt zal liggen op reguliere situaties die in het team emoties, fricties en stress hebben opgeroepen en veel hebben gevergd in termen van tijd en energie (buiten de comfortzone). Het analyseren van deze situaties vanuit het perspectief van samenwerking en communicatie kan belangrijke inzichten verschaffen voor de alledaagse praktijk, zowel voor de ontwikkeling van het team als van de individuele leden.

De training komt voort uit bestaande VUmc-trainingen waarin verhelderd wordt wat de invloed van persoonlijke waarden op het gedrag kan zijn, en die inzicht geven in (bestaande) interactiepatronen tussen mensen (in teams). Voor een effectieve en prettige samenwerking en kwaliteit van zorg wordt belang gehecht aan een gezamenlijke visie.

De trainers faciliteren deelnemers bij het formuleren van eigen visies en het ontdekken van praktische handvatten. De opgedane leerervaring kan zowel teamgericht als individueel zijn.

Doordat de deelnemers sterk kunnen variëren in leervoorkeuren, biedt het programma de mogelijkheid om op diverse manieren aan het werk te gaan met reflectie op communicatie en samenwerking. Er is ruimte voor zowel ‘praten over’ als ‘doen’.

Deelnemende teams kunnen tevoren aangeven een eigen dilemma te willen inbrengen, of wat lastige situaties of patronen zijn die ze herkennen op de gebieden van communicatie en samenwerking. Op basis hiervan kan samen met de trainer een keuze gemaakt worden per ronde.

Doel

  • Het creëren van bewustwording van het belang van goede samenwerking en communicatie voor de kwaliteit van zorg, en het bieden van inzichten en praktische handvatten om deze te verbeteren. Specifiek zullen deze inzichten zich richten op de invloed van persoonlijke visies en overtuigingen op samenwerking binnen een team. De training biedt deelnemers inzicht in mogelijkheden voor (verbetering van) samenwerking en communicatie.
Hebt u suggesties voor het verbeteren van deze pagina of algemene op- of aanmerkingen met betrekking tot onze website? Laat het ons hier weten!