MENU
Advertentie
Advertentie
tijdsduur
Dag
organisatie
Stichting Amsterdam UMC Afdeling Amsterdam UMC Conferences & Events
kosten
basistarief
€ 125
extra prijsinformatie
informatie
gebied:
Overig
categorie(ën):
Klachten en incidenten, Effectiviteit en efficiency
ICPC:
A
sponsoring
Onbekend
accreditatie
accreditatie
5
punten
locatie
Amsterdam UMC - Locatie AMC
Meibergdreef 9
1105 AZ Amsterdam Zuidoost
☎ +3120 5669 111
overig
20
Sep
2018
Symposium - Incidenten in de Patiëntenzorg
Deze bijeenkomst is reeds geweest
Wilt u toekomstige nascholingen vinden:
Op het gebied van:
'Klachten en incidenten' of 'Effectiviteit en efficiency'
Van aanbieder:
Stichting Amsterdam UMC Afdeling Amsterdam UMC Conferences & Events
In de omgeving:
Amsterdam Zuidoost

Dit 10e symposium in de reeks ‘Incidenten in de Patiëntenzorg’ behandelt twee thema’s:

  • Safety 2.0: Learning from Excellence
  • Met de kennis van nu is het achteraf makkelijk praten/oordelen!

Dagelijks vinden er gebeurtenissen plaats die aanleiding geven tot incidenten en calamiteiten. Hiervan willen leren is een vanzelfsprekende vervolgactie. Uitvoerige onderzoeken, creatieve verbetermaatregelen en omvangrijke rapporten ter verantwoording zijn het resultaat. Veel vaker gaan gebeurtenissen in het dagelijks leven en bij de beroepsuitoefening goed en zelfs zeer succesvol. Moet het niet meer vanzelfsprekend om hieruit lering te trekken? Een invalshoek die maatschappelijk, politiek en beroepsmatig nog in de kinderschoenen staat. Een visie om vandaag bij stil te staan!

Iedereen weet dat fouten maken menselijk is en dat we in ons dagelijks en beroepsmatig leven ermee te maken krijgen. Toch wordt het maken van een (ernstige) fout persoonlijk als verschrikkelijk en als falen ervaren. Bij het reproduceren van de ongewenste situatie wordt meestal wel duidelijk wat de aanleiding was. De aanleiding is vaak heel divers of een samenstel hiervan. De wet van Murphy "Anything that can go wrong, will go wrong“ wordt vaak aangehaald. Terecht of onterecht?

Ook disclosure coaching door derden kan hier onderdeel van uitmaken. Het middagprogramma zoomt met de nodige casuïstiek in op de verschillende aspecten en werkwijzen van openheid in de zorg- en behandelrelatie tussen de patiënt en de professional.

Doelgroep: Artsen, verpleegkundigen, paramedici, managers, kwaliteitsfunctionarissen, stafadviseurs en geïnteresseerden uit ziekenhuizen en andere zorginstellingen.

 

 

Hebt u suggesties voor het verbeteren van deze pagina of algemene op- of aanmerkingen met betrekking tot onze website? Laat het ons hier weten!