![]() |
Deze WDH-cursus gaan we het hebben over een onderwerp waar je eigenlijk niets over wilt horen: een klacht. We zullen naar aanleiding van praktijkvoorbeelden horen hoe we klachten kunnen voorkomen en, als het toch mis gaat, hoe we er mee om kunnen gaan en er zelfs wat van leren. Daarnaast gaan we dieper in op de nazorg van onze obese patiënten na de bariatrische ingreep.
Vroegdiagnostiek van psychiatrische ziekten bij jeugdigen zou beter kunnen en hoe dat kan hopen we te leren. Het vierde onderwerp is een rondreis door het doolhof van inhalatie medicatie: wat is nieuw, wat is beter? Of is het vooral oude wijn in nieuwe zakken?
Leerdoelen:
1. Omschrijven welke behandelstappen er zijn voor astma en COPD
2. Beschrijven welke middelen geschikt zijn voor specifieke patiëntgroepen
3. Een gefundeerde keus maken voor een middel in combinatie met het beste device voor astma en COPD
4. Aan de patiënt uitleggen hoe in grote lijnen ( de verschillende, gangbare) bariatrische operatie in zijn werk gaan
5. En in welke gevallen welke bariatrische operatie de voorkeur heeft
6. En wat de risico’s zijn, mogelijke complicaties, zorgen en pitfalls na de operatie
7. De patiënt motiveren, inlichten en achteraf begeleiden
8. Beter signaleren wanneer een adolescent verdere diagnostiek cq psychiatrische hulp nodig heeft
9. Beter benoemen aan welke psychiatrische aandoening bij de betreffende adolescent gedacht moet worden
10. Beter de weg vinden naar de behandelaars
11. Na deze cursus bent u op de hoogte van de verplichtingen onderdeel klachtrecht van de Wet kwaliteit klachten en geschillen zorg en van de do's and dont's bij het omgaan met onvrede van patiënten