MENU
Advertentie
Advertentie
tijdsduur
Dagdeel
organisatie
Q-Consult Zorg
kosten
basistarief
Onbekend
informatie
gebied:
GGZ/Psychiatrie, Overig
categorie(ën):
ICT & eHealth, Effectiviteit en efficiency, Klachten en incidenten
ICPC:
A
sponsoring
Onbekend
accreditatie
accreditatie
3
punten
locatie
Laurentius Ziekenhuis
Monseigneur Driessenstraat 6
6043 CV Roermond
☎ +3147 5382 222
overig
04
Jun
2018
Training Kwaliteit
Deze bijeenkomst is reeds geweest
Wilt u toekomstige nascholingen vinden:
Op het gebied van:
'ICT & eHealth', 'Effectiviteit en efficiency' of 'Klachten en incidenten'
Van aanbieder:
Q-Consult Zorg
In de omgeving:
Roermond

iTask is een hulpmiddel dat wordt gebruikt om te melden, analyseren en verbeteren naar aanleiding van incidenten, auditregistraties, klachten en/of verbeterideeën. In het ziekenhuis helpt iTask om te verbeteren, de medisch managers hebben hier een belangrijke taak in. Het systeem wordt door hen en anderen gevuld maar nog niet voldoende én de analyses die gemaakt moeten worden om tot concrete acties over te gaan worden nog onvoldoende gemaakt.

In de training leren de deelnemers hoe het systeem werkt, maar belangrijker nog wat ze met de informatie kunnen doen. De deelnemers krijgen inzicht en leren vaardigheden om incidenten, auditregistraties, klachten en/of verbeterideeën om te zetten naar concrete acties zodat kennis, gedrag of vaardigheden worden gedeeld of verbetert. In de training krijgen de deelnemers inzicht wat het systeem kan en op welke manier je het (beter) kunt inzetten én hoe de verbeteracties tot verbetering in het dagelijks werk gaan leiden. Hiermee kunnen de deelnemers verbeteringsprocessen borgen, waardoor de zorg steeds beter wordt.

Aan de training nemen zowel de Medisch Managers, Afdelingsmanagers als Teamleiders deel. Dit omdat de verbeterprocessen verschillende disciplines raken en zodat de afstemming nog beter kan plaatsvinden.

Leerdoelen:

  • Nut en noodzaak inzien van goede registratie van incidenten, auditregistraties, klachten en/of verbeterideeën
  • Mogelijkheden inzien van kwaliteitsverbetering vanuit goede registratie en analyse
  • Stappen in het proces kennen en kunnen uitvoeren; registratie, analyse, opvolging verbeteracties
  • Inzicht in werking en gebruik van iTask
  • Taken kennen om het systeem te gebruiken en de verbeteracties in te zetten en te monitoren
  • Kunnen analyseren van trends in incidenten, auditregistraties, klachten en/of verbeterideeën
Hebt u suggesties voor het verbeteren van deze pagina of algemene op- of aanmerkingen met betrekking tot onze website? Laat het ons hier weten!