MENU
Advertentie
Advertentie
tijdsduur
Meerdaags
organisatie
Instituut voor Onderwijs en Opleiden, AmsterdamUMC
kosten
basistarief
€ 700
leden
Gratis
extra prijsinformatie
informatie
gebied:
Overig
categorie(ën):
Opleiden en presenteren
ICPC:
A
sponsoring
Onbekend
accreditatie
accreditatie
12
punten
locatie
Flevoziekenhuis
Hospitaalweg 1
1315 RA Almere
☎ +3136 8688 888
overig
10
Okt
2017
START Module - 2 daagse
Deze bijeenkomst is reeds geweest
Wilt u toekomstige nascholingen vinden:
Op het gebied van:
'Opleiden en presenteren'
Van aanbieder:
Instituut voor Onderwijs en Opleiden, AmsterdamUMC
In de omgeving:
Almere

Tweedaagse Teach the Teacher START module versie 2.0. 

Uitgangspunten:

  • Deze trainingsmodule is ontwikkeld volgens de criteria zoals deze in het kernteam Teach the Teacher zijn vastgesteld:
  • Het faciliteren van professionele didactische ontwikkeling als een ‘life long learning proces’. De opleider kan daarmee zelf de ontwikkeling ter hand nemen;
  • Competenties van opleiders en leden van de opleidingsgroep zijn leidend (van AMC en KNMG), evenals het scholingskader KNMG;
  • De tijdsduur van de module is kort waar het kan en intensief waar nodig (maatwerk en variatie in vorm), laagdrempelig qua toegang;
  • Het aanbod is vraag gestuurd: focus op leervragen van de deelnemers. De STARTmodule wordt voor open inschrijving aangeboden. Groepen die maatwerk willen, kunnen dit -na overleg- krijgen. Ook vindt uitvoering op locatie plaats;
  • Trainingen zijn programmatisch opgebouwd aan de hand van kenmerkende opleidingssituaties;
  • Er wordt een theoretisch kader aangeboden om betekenis te kunnen geven aan ervaringen in de praktijk (evidence based education); evidence wordt zichtbaar gebruikt en toegepast (literatuur);

Vanuit een veelheid aan onderwerpen, modellen, communicatieprincipes en losse issues die allemaal belangrijk zijn bij opleiden, hebben we keuzes gemaakt tijdens een iteratief proces. De doelen zijn eenduidig en relevant voor de praktijk van het opleiden. Op basis van die doelen hebben we keuzes gemaakt voor de kaders, onderliggende motiveringen (theorieën), richtlijnen en communicatieprincipes.

Er bestaan criteria voor een goede uitvoering, de ‘state of the art’. Op basis van richtlijnen (NVMO) en (onderzoeks)literatuur is een soort functionele receptuur te geven over hoe te handelen in de opleidingssituatie. Die willen we t.z.t. in ‘een app’ beschikbaar stellen. Daarmee kunnen de deelnemers (naar verwachting) zelf goed uit de voeten; In de module gaat het erom deelnemers uit te rusten met kennis en vaardigheden en hen te motiveren om die te toepassen in de opleidingspraktijk. Met behulp van casuïstiek lokken we discussie en oefening uit en brengen we zo verdieping aan met behulp van enkele theorieën en communicatieprincipes.

Voor teachers en trainers is een toelichting TtT beschikbaar, die ingaat op aspecten als: competenties, feedback en beoordelen (KPB’s), Pendeleton en reflectie. We raden iedereen aan om deze te lezen.

Hebt u suggesties voor het verbeteren van deze pagina of algemene op- of aanmerkingen met betrekking tot onze website? Laat het ons hier weten!