![]() |
Tweedaagse Teach the Teacher START module versie 2.0.
Uitgangspunten:
Vanuit een veelheid aan onderwerpen, modellen, communicatieprincipes en losse issues die allemaal belangrijk zijn bij opleiden, hebben we keuzes gemaakt tijdens een iteratief proces. De doelen zijn eenduidig en relevant voor de praktijk van het opleiden. Op basis van die doelen hebben we keuzes gemaakt voor de kaders, onderliggende motiveringen (theorieën), richtlijnen en communicatieprincipes.
Er bestaan criteria voor een goede uitvoering, de ‘state of the art’. Op basis van richtlijnen (NVMO) en (onderzoeks)literatuur is een soort functionele receptuur te geven over hoe te handelen in de opleidingssituatie. Die willen we t.z.t. in ‘een app’ beschikbaar stellen. Daarmee kunnen de deelnemers (naar verwachting) zelf goed uit de voeten; In de module gaat het erom deelnemers uit te rusten met kennis en vaardigheden en hen te motiveren om die te toepassen in de opleidingspraktijk. Met behulp van casuïstiek lokken we discussie en oefening uit en brengen we zo verdieping aan met behulp van enkele theorieën en communicatieprincipes.
Voor teachers en trainers is een toelichting TtT beschikbaar, die ingaat op aspecten als: competenties, feedback en beoordelen (KPB’s), Pendeleton en reflectie. We raden iedereen aan om deze te lezen.