![]() |
Diagnostiek met FEAS en DC:0-3R van kinderen van 0 tot 5 jaar en hun ouders
In deze verdiepingscursus leren de deelnemers hoe zij optimaal gebruik kunnen maken van de diagnostische instrumenten: Functional Emetional Assessment Scale (FEAS), zoals ontwikkeld door Greenspan en Wieder (DIR/Floortime) en de DC:0-3R (Diagnostic Classification Zero to Three), bij het formuleren van een behandelplan voor jonge kinderen en hun ouders.
De cursisten worden verondersteld eerder de cursus 'Diagnostiek van psychische problemen bij kinderen van 1-7 jaar' en/of 'Psychopathologie bij kinderen van 0-7 jaar' of de tweejarige opleiding Kinderen & ouders of de tweejarige opleiding 'Van-Nul-Tot-Drie' of de vierdaagse DIR/Floortime®-conferentie (Amsterdam, september 2006, of in Washington) te hebben gevolgd. Ook cursisten die op een andere wijze ervaring hebben opgedaan met het observeren van (zeer) jonge kinderen en basiskennis hebben van de benadering van Greenspan en Wieder (DIR/Floortime-model en FEAS) en van de DC: 0-3R kunnen aan de cursus deelnemen.