MENU
Advertentie
Advertentie
tijdsduur
Dag
organisatie
RINO Amsterdam
kosten
basistarief
€ 305
extra prijsinformatie
informatie
gebied:
Overig
categorie(ën):
Communicatietechniek, Effectiviteit en efficiency
ICPC:
P
sponsoring
Deze nascholing wordt niet gesponsord.
accreditatie
accreditatie
6
punten
locatie
RINO Amsterdam
Leidseplein 5
1017 PR Amsterdam
☎ +3120 6250 803
overig
06
Jun
2018
Oplossingsgericht werken in de medische sector
Deze bijeenkomst is reeds geweest
Wilt u toekomstige nascholingen vinden:
Op het gebied van:
'Communicatietechniek' of 'Effectiviteit en efficiency'
Van aanbieder:
RINO Amsterdam
In de omgeving:
Amsterdam

Wilt u ontdekken wat oplossingsgerichte gespreksvoering zou kunnen betekenen voor uw consulten als het gaat om het vergroten van patiëntenparticipatie en gezamenlijke besluitvorming?
Hoe u makkelijker en effectiever kan samenwerken met uw patiënt, tot een betere afstemming kan komen, en kan aansluiten bij de motivatie die er is?
Dan kan deze workshop interessant voor u zijn: Christiaan van Woerden, kinderarts en Esther de Wolf, oplossingsgericht psychotherapeut gaan een hele dag met u aan de slag en vertellen u over de mogelijkheden die deze manier van gespreksvoering biedt voor medische consulten.

In deze één daagse training maakt u kennis met de oplossingsgerichte gespreksvoering en in het bijzonder met de toepassing van deze methode in situaties binnen de context van een medische sector.

Oplossingsgerichte gespreksvoering is een alternatief voor het medisch causaal denken: in het medisch causale denken is de behandelaar de expert over het probleem van de patiënt en expert over de manier waarop dit probleem kan worden opgelost.?

In de oplossingsgerichte gespreksvoering staat samenwerking met de patiënt centraal, en zijn zowel patiënt als behandelaar verantwoordelijken voor het werkproces en de uitkomst van het consult. De patiënt wordt hierbij gezien als de co-expert over de mogelijkheden van zijn eigen leven.

Door middel van de oplossingsgerichte gespreksvoering worden patiënten uitgenodigd zich bij de start van een consult of behandeling uit te spreken over de uitkomst die zij wensen. Deze uitkomst betreft de uitkomst ten aanzien van de klacht maar in belangrijke mate ook het gewenste leven van de patiënt. Dit noemt men de gewenste situatie.?Door de gedeelde verantwoordelijkheid krijgt de patiënt een gelijkwaardiger aandeel in het behandelproces en is gemotiveerder doordat hij of zij meer zicht krijgt op de eigen mechanismen die bijdragen aan genezing, herstel of stabilisering.

Degenen die er inmiddels ervaring mee hebben opgedaan beschrijven de methode als respectvol, dicht bij de beleving van patiënten en zeer effectief.?Oplossingsgerichte gespreksvoering geniet in toenemende mate belangstelling en wordt inmiddels toegepast in diverse sectoren, waaronder GGZ, scholen, bedrijven, mediatie en diverse medische afdelingen in ziekenhuizen.

Hebt u suggesties voor het verbeteren van deze pagina of algemene op- of aanmerkingen met betrekking tot onze website? Laat het ons hier weten!