Training Leermeester MANP Deel 1 en 2 Studiejaar 2017 - 2018
Doelstelling: Medisch en verpleegkundig leermeesters in hun rol als leermeester handvatten aanreiken om binnen de werkomgeving leersituaties te creëren voor Verpleegkundig Specialisten (VS) en de VS te beoordelen op praktijkgerichte activiteiten.
Specifieker kunnen leermeesters na de training:
- Aangeven wat de kenmerken zijn van een goede begeleider.
- Het leerproces van de VS structureren in verschillende stappen;
- Kennis nemen van leerdoelen, instrueren, demonstreren en of/oefensituaties creëren, observeren, feedback geven, aanzetten tot reflectie en beoordelen.
- Aan de hand van leerdoelen of een competentie uit het opleidingsplan een leersituatie inrichten waarin de activiteiten van de VS en begeleider aangegeven worden en de competentie van de VS kan worden beoordeeld.
- Het handelen van de VS systematisch observeren.
- Op een constructieve manier feedback geven.
- Een feedback- of voortgangsgesprek houden.
- Aangeven hoe een beoordeling van een VS tot stand komt en welke aandachtspunten hierbij van belang zijn.