MENU
Advertentie
Advertentie
tijdsduur
Dagdeel
organisatie
Stichting HOOG Academie
kosten
basistarief
Gratis
informatie
gebied:
Somatiek
categorie(ën):
Longziekten, Cardiologie, Endocrinologie
onderwerp(en):
COPD/Astma, CVRM, Diabetes
ICPC:
R, T
sponsoring
Onbekend
accreditatie
accreditatie
2
punten
locatie
Fort Bronsbergen
Bronsbergen 25
7207 AD Zutphen
☎ +3157 5538 438
overig
19
Sep
2017
Benchmark bijeenkomst HRZu
Deze bijeenkomst is reeds geweest
Wilt u toekomstige nascholingen vinden:
Op het gebied van:
'Longziekten', 'Cardiologie' of 'Endocrinologie'
Van aanbieder:
Stichting HOOG Academie
In de omgeving:
Zutphen

De prestaties van de praktijken op het gebied van ketenzorg DM, COPD en CVRM zijn goed. Praktijken ontvangen voorafgaand aan de bijeenkomst de benchmarkgegevens en kunnen hun prestaties vergelijken met die van anderen (in de regio, landelijk) en van vorige jaren. Uit de gesprekken met de praktijken over de ketenzorg blijkt dat het organiseren van de chronische zorg te weinig aandacht krijgt. Ook omdat het idee bestaat dat verbetering van praktijkvoering ingewikkeld en tijdrovend is.

De huisartsenorganisatie HRZu wil de deelnemers laten zien dat het ook met kleine stappen kan en dat elke verbetering resulteert in nog betere patiëntenzorg en meer werkplezier voor alle betrokkenen.

Leerdoel: Inzicht krijgen in de wijze waarop de huisarts zijn/haar praktijkvoering van de zorg voor chronisch zieken kan verbeteren, met bijzonder aandacht voor het gebruik van het Keten Informatie Systeem.

Met behulp van onder andere Lean tools brengen we de bronoorzaak voor de dagelijkse problemen in kaart. Als deze oorzaak eenmaal duidelijk is zal samen met het gehele team naar een oplossing worden gezocht. Dit zorgt ervoor dat er optimaal gebruik wordt gemaakt van ieders expertise en dat het verbetertraject door een ieder in uw praktijk wordt begrepen, wordt gedragen en uiteindelijk zal worden uitgevoerd.

In de vorm van inspiratiesessies maakt de huisarts en zijn/haar team kennis met hoe verbetertrajecten op eenvoudige wijze kunnen worden ingezet. De docenten gaan in gesprek met deelnemers en houden spiegels voor, zodat alle deelnemers van elkaar kunnen leren. In de eerste sessie ligt het accent op werkverdeling en in de tweede sessie gaan we vooral in op het beter uitnutten van het KIS (vooral het gebruik van werklijsten).

Tijdens de gezamenlijke afsluiting wordt de vraag beantwoordt: “wat ga ik morgen anders doen dan vandaag?”.

Hebt u suggesties voor het verbeteren van deze pagina of algemene op- of aanmerkingen met betrekking tot onze website? Laat het ons hier weten!