MENU
Advertentie
Advertentie
tijdsduur
Reeks
organisatie
Instituut voor Onderwijs en Opleiden, AmsterdamUMC
kosten
basistarief
€ 150
extra prijsinformatie
informatie
gebied:
Overig
categorie(ën):
Algemeen & overig
ICPC:
A
sponsoring
Onbekend
accreditatie
accreditatie
12
punten
locatie
Amsterdam UMC - Locatie AMC
Meibergdreef 9
1105 AZ Amsterdam Zuidoost
☎ +3120 5669 111
overig
29
Jun
2017
Masterdialogen - Professional Performance in de praktijk
Deze bijeenkomst is reeds geweest
Wilt u toekomstige nascholingen vinden:
Op het gebied van:
'Algemeen & overig'
Van aanbieder:
Instituut voor Onderwijs en Opleiden, AmsterdamUMC
In de omgeving:
Amsterdam Zuidoost

Omschrijving:

Professional Performance omschrijven we simpelweg als ‘dat wat zorgprofessionals in de (dagelijkse) praktijk laten zien’. In de oratie van hoogleraar Professional Performance Kiki Lombarts in 2014 omschreef ze dat deze professioneel performance van artsen (maar eigenlijk van alle zorgprofessionals) zich in drie pijlers toont:

1. het voortdurend streven naar excellentie

2. het handelen vanuit medemenselijkheid

3. het afleggen van rekenschap over het eigen functioneren

Als onderdeel van het project Professional Performance in de Praktijk: Programma voor zorgprofessionals met een koel hoofd en een warm hart organiseren we in het AMC een serie Masterdialogen voor zorgprofessionals (hoofd doelgroep medisch specialisten) rondom het thema professional performance.

De bedoeling van deze bijeenkomsten is om met behulp van deze Masterdialogen de 3 hierboven genoemde pijlers van Professional Performance met elkaar te bespreken en ‘handen en voeten te geven’. In elke Masterdialoog staat één van de pijlers centraal. In de masterdialoog leidt een Master zijn of haar thema in, waarna we in dialoog gaan over hoe het besproken thema naar de dagelijkse praktijk kan worden vertaald. Aan elke Master zullen we daartoe een ‘good / best practice’ vanuit de AMC praktijk koppelen. De Masterdialogen hebben een interactief karakter. 

Leerdoelen: De masterdialogen hebben als overkoepelend thema de drie hierboven genoemde pijlers van professional performance, die een wetenschappelijke basis hebben. In iedere dialoog zal vanuit dit overkoepelende thema de praktijk van professional performance van artsen belicht worden. Door middel van interactieve dialogen zullen de volgende leerdoelen worden nagestreefd:

  • De deelnemers zijn op de hoogte van nieuwe ontwikkeling op gebied van beleid, wetenschap en praktijk aangaande de professional performance van artsen.
  • De deelnemers hebben inzicht in praktijksituaties en praktijkvoorbeelden van (excellente) professional performance van artsen verkregen.
  • De deelnemers hebben inzicht verkregen in hoe de professional performance toepasbaar kan zijn in hun dagelijks werk in de patiëntenzorg, o.a. door het streven naar continue professionele ontwikkeling.
  • De deelnemers leren actief deel te nemen aan discussies aangaande het excellent professioneel functioneren van medisch specialisten.
  • De deelnemers reflecteren op hun eigen professioneel functioneren en formuleren punten voor ontwikkeling / verbetering.
Hebt u suggesties voor het verbeteren van deze pagina of algemene op- of aanmerkingen met betrekking tot onze website? Laat het ons hier weten!