![]() |
Deze workshop is verplicht voor alle nieuwe mentoren die vanaf academisch jaar 2016-2017 een mentorrol aannemen.
Doelstellingen
Aan het eind van de training is de mentor:
Mentoren gaan in groepsverband actief in discussie over de rol van de tutor, de rol van de student en de relatie tussen beiden. Deze discussies worden gestimuleerd met videofragmenten van student interviews en opnames van zogenaamde ‘critical incidents’. Mentoren vragen ook feedback op hun eigen functioneren en bespreken (geanonimiseerd) vraagstukken uit hun dagelijkse praktijk met mede-cursisten.
Opzet
De training zal in 3 dagdelen aangeboden worden, waarvan de eerste sessie tussen juli en september plaatsvindt, vóórdat de mentor de eerste bijeenkomst met zijn of haar studenten heeft. Het tweede deel is gedurende het opvolgende jaar. De derde sessie vindt, afhankelijk van de studie waarbinnen de mentor ‘mentort’, plaats aan het eind van het desbetreffende jaar (Gezondheidswetenschappen) of halverwege jaar twee (Geneeskunde, International track of medicine en Biomedical Sciences).
Duur: 3 dagdelen van 3 uur elk, plus voorbereidingstijd voor elke sessie.
Vereiste vooropleiding: ‘Introductional course in principles of PBL’.
De training is bestemd voor (nieuwe) medewerkers van de FHML met een (toekomstige) onderwijsrol als mentor. Deze training is een van de twee trainingen die voorwaardelijk toegang biedt tot het traject van de BasisKwalificatie Onderwijs (BKO).