MENU
Advertentie
Advertentie
tijdsduur
Reeks
organisatie
TIAS Business School
kosten
basistarief
€ 2990
informatie
gebied:
Overig
categorie(ën):
Management, Effectiviteit en efficiency
ICPC:
-
sponsoring
Onbekend
accreditatie
accreditatie
18
punten
locatie
TiasNimbas School Campus Tilburg
Warandelaan 2
5037 AB Tilburg
☎ +3113 4668 600
overig
18
Dec
2017
Masterclass - Strategisch Management Non-Profit (Tias)
Deze bijeenkomst is reeds geweest
Wilt u toekomstige nascholingen vinden:
Op het gebied van:
'Management' of 'Effectiviteit en efficiency'
Van aanbieder:
TIAS Business School
In de omgeving:
Tilburg

Deze masterclass geeft inzicht in de meervoudigheid van strategisch ‘beleid’ in een publieke organisatie. Duidelijk wordt hoe met strategisch management de dynamische ontwikkelingen in de omgeving van een organisatie worden verbonden met de eigen organisatie - en andersom.

Deelnemers krijgen inzicht in de diverse aspecten en verschillende theoretische benaderingen van strategievorming. Bovendien komt het scenario-denken als methodiek uitgebreid aan bod. Er is ruimschoots aandacht voor de impact van diverse maatschappelijke ontwikkelingen op de positionering en strategieformulering, vanuit de erkenning dat publieke en non-profit organisaties functioneren in een meervoudige en complexe context binnen het eerder genoemde spanningsveld van de ‘civil society’, de markt en de overheid. Steeds staat de eigenheid van het publieke en non-profit domein centraal. Speciale aandacht besteden de docenten aan het creëren van ‘draagvlak’ voor het te voeren strategisch beleid. Tevens gaan de docenten uitgebreid in op de implementatie van strategisch beleid en de hiermee dikwijls samenhangende veranderingen binnen de organisatie, die in de regel weerstand oproepen en alleen al om die reden aandacht vragen. Tenslotte komen de eisen aan de orde die al deze ontwikkelingen stellen aan de strategische competenties en het leiderschap van de manager en bestuurder in de publieke en non-profit sector op diverse momenten.

Deze masterclass stelt deelnemers in staat:

  • De impact van maatschappelijke ontwikkelingen in combinatie met verschuivingen in de verhoudingen tussen ‘civil society’, markt en overheid te vertalen naar de eigen organisatie.
  • Zich de voor hun situatie geëigende methoden en technieken van strategisch management eigen te maken en toe te passen op de eigen organisatie.
  • De eigen organisatie te positioneren binnen een steeds veranderende maatschappelijke context.
  • Om te gaan met strategische dilemma’s en paradoxen.
Hebt u suggesties voor het verbeteren van deze pagina of algemene op- of aanmerkingen met betrekking tot onze website? Laat het ons hier weten!