![]() |
Sinds 1 januari 2011 is in de medische vervolgopleiding het gebruik van portfolio in de regelgeving vastgelegd en de frequentie van voortgangsgesprekken opgevoerd. De aios wordt verantwoordelijk voor het completeren van het portfolio. Hoe kan een (plv.) opleider of stagebegeleider zo goed mogelijk gebruik maken van de mogelijkheden die daardoor ontstaan. Hoe verzamelt u als verantwoordelijke opleider genoeg goede informatie? Welke valkuilen zijn er bij een voortgangsgesprek? Hoe kan zo’n gesprek gevoerd worden als de boodschap niet (alleen maar) constructief en positief is, maar er ook een paar harde noten moeten worden gekraakt? En hoe kunnen de verschillende competentie-rollen van de aios voldoende worden belicht? U blijkt niet de enige te zijn die hiermee worstelt.
Na afloop van de workshop kent de deelnemer:
Na afloop van de workshop kan de deelnemer:
In deze workshop wordt met een acteur geoefend.
Het Teaching on the Run programma bestaat uit acht afzonderlijk te volgen modules, die elk drie uur duren. De modules kunnen gevolgd worden in groepen van 8-12 deelnemers. Dit kunnen specialisten uit verschillende disciplines zijn, maar het programma leent zich ook goed voor het volgen door een vakgroep of maatschap al dan niet samen met de aios. In het laatste geval wordt het programma zoveel mogelijk afgestemd op de deelnemende vakgroep.