MENU
Advertentie
Advertentie
tijdsduur
Reeks
organisatie
Landelijke Huisartsen Vereniging
kosten
basistarief
€ 2100
leden
€ 1050
AIO
€ 800
informatie
gebied:
Somatiek
categorie(ën):
Management
ICPC:
A
sponsoring
Onbekend
accreditatie
accreditatie
20
punten
locatie
Congres- & Vergadercentrum Domus Medica
Mercatorlaan 1200
3528 BL Utrecht
☎ +3130 2823 248
overig
22
Maa
2017
Strategisch Management (2017)
Deze bijeenkomst is reeds geweest
Wilt u toekomstige nascholingen vinden:
Op het gebied van:
'Management'
Van aanbieder:
Landelijke Huisartsen Vereniging
In de omgeving:
Utrecht

Cursus voor geïnteresseerde huisartsen die minimaal 1 jaar praktijkhoudend zijn.

U heeft vast gemerkt hoeveel er bij komt kijken bij het runnen van een huisartsenpraktijk. Zowel interne als externe factoren hebben invloed op het functioneren van uw praktijk: de toename van de zorgvraag, een nieuw bekostigingsmodel, substitutie van activiteiten naar de eerste lijn, etc. Het is voor u, uw medewerkers en de patiënten belangrijk dat de praktijk effectief en efficiënt is georganiseerd. Daarmee helpen we u graag.

Om u te ondersteunen bij het opdoen van de nodige kennis en het ontwikkelen van de daarbij horende vaardigheden heeft Feducon, in samenspraak met drs. Yuri Fisscher, huisarts (LHV Academie), de driedaagse cursus 'Strategisch management: de praktijk voor de toekomst' opgezet. Deze cursus geeft u inzicht in het ontwikkelen van een strategisch beleid voor de praktijk en reikt de vaardigheden aan, die nodig zijn om het strategische beleid te implementeren.

U leert:

  • de factoren herkennen die meegewogen dienen te worden in de strategische besluitvorming binnen een huisartsenpraktijk.
  • hoe u strategische beleid te implementeert in uw praktijk.
  • bepalen hoe u uw praktijk vorm wilt geven en hoe u uw visie kunt realiseren.
  • in te spelen op verschillende relevante ontwikkelingen.

Inhoud workshop

De cursus start met de analyse van de externe omgeving, om op de tweede cursusdag de interne organisatie te analyseren en een visie & missie te kunnen formuleren. Op de derde dag wordt de module afgesloten met:

  • het samenvatten van de uitkomsten van de eerste twee dagen in een zogeheten SWOT-matrix.
  • het formuleren van een korte en lange termijn strategie.
  • het maken van strategische keuzes en het opstellen van een implementatieplan.

 

Hebt u suggesties voor het verbeteren van deze pagina of algemene op- of aanmerkingen met betrekking tot onze website? Laat het ons hier weten!