MENU
Advertentie
Advertentie
tijdsduur
Dagdeel
organisatie
Landelijke Huisartsen Vereniging
kosten
basistarief
Onbekend
leden
€ 1600
extra prijsinformatie
informatie
gebied:
Overig
categorie(ën):
Management, Samenwerking
ICPC:
A
sponsoring
Deze nascholing wordt niet gesponsord.
accreditatie
accreditatie
3
punten
locatie
Huisartsenpraktijk de Kennemerpoort
Zwarteweg 65
2121 BB Bennebroek
☎ +3123 5846 300
overig
26
Jan
2017
Samenwerken in de huisartsenpraktijk (2017)
Deze bijeenkomst is reeds geweest
Wilt u toekomstige nascholingen vinden:
Op het gebied van:
'Management' of 'Samenwerking'
Van aanbieder:
Landelijke Huisartsen Vereniging
In de omgeving:
Bennebroek

In deze workshop staan alle medewerkers stil bij de vraag: hoe werken wij samen in onze huisartsenpraktijk?

Van huisarts tot assistent. Alle medewerkers in een huisartsenpraktijk werken samen om patiënten zo goed mogelijk van dienst te zijn. Dat doen ze in een zogenaamde informatieketen. Hierbij werkt de ene medewerker op basis van informatie die de vorige heeft aangeleverd. Het samenwerken gaat vaak goed, maar soms kan het effectiever. Onvolledige overdracht van informatie - zeker aan het begin van de keten - kost tijd, ergernis, geld en soms goodwill bij de patiënten.
Deze workshop geeft alle deelnemers inzicht in elkaars werkzaamheden en belangen. Hoe grijpen de werkzaamheden van de diverse functies in elkaar? Wat is het effect van hun huidige aanpak? En hoe kan het effectiever? U bedenkt samen ideeën om de samenwerking te verbeteren. Met als resultaat: gezamenlijke afspraken voor de huisartsenpraktijk.

U krijgt inzicht in elkaars werkzaamheden en belangen en doet ideeën op om de samenwerking te verbeteren. U gaat naar huis met gezamenlijke afspraken voor de praktijk.

Inhoud workshop

De trainer houdt vooraf een korte telefonische intake met een van de huisartsen. Tijdens de workshop brengen alle deelnemers in kaart hoe hun werkzaamheden in elkaar grijpen, door deze te tekenen op een groot vel. Dit geeft vaak nieuwe inzichten. Daarna gaat u samen experimenteren.

Als ergens aan het begin van de keten een informatieoverdracht niet effectief verloopt, wat zijn dan de effecten daarvan op het gebied van tijdsbesteding bij de andere betrokkenen, doorlooptijd, correctheid van dienstverlening, sfeer in het team en tevredenheid van de patiënt? En wat als het proces wél effectief verloopt? Wat zijn dan de effecten?

Tot slot staat u met uw team stil bij de vraag: hoe kunnen wij informatie effectiever overdragen? Vervolgens maakt u hierover concrete afspraken met elkaar.

Hebt u suggesties voor het verbeteren van deze pagina of algemene op- of aanmerkingen met betrekking tot onze website? Laat het ons hier weten!