MENU
Advertentie
Advertentie
tijdsduur
Dagdeel
organisatie
UMCU - Onderwijscentrum - cluster Professionele Ontwikkeling
kosten
basistarief
Onbekend
extra prijsinformatie
informatie
gebied:
Overig
categorie(ën):
Communicatietechniek, Wet- en regelgeving
ICPC:
-
sponsoring
Onbekend
accreditatie
accreditatie
4
punten
locatie
UMC Utrecht
Heidelberglaan 100
3584 CX Utrecht
☎ +3188 7555 555
overig
10
Okt
2017
Training Patiënt Support
Deze bijeenkomst is reeds geweest
Wilt u toekomstige nascholingen vinden:
Op het gebied van:
'Communicatietechniek' of 'Wet- en regelgeving'
Van aanbieder:
UMCU - Onderwijscentrum - cluster Professionele Ontwikkeling
In de omgeving:
Utrecht

Trainingsdoelen en werkvormen:

  • Herkenning dat het eerste gesprek na een calamiteit belangrijk en lastig is.
  • Bespreekt met collega stafartsen of het lastig is en zo ja, wat er lastig is aan het gesprek na een calamiteit (Inzicht).
  • Beoordeelt welke achterliggende motieven, waarden of opvattingen erachter kunnen liggen wat het gesprek lastig maakt (Analyse).
  • Vormt zich een mening over het belang van transparantie en compassie in het eerste gesprek na een calamiteit (Synthese). Juridisch kader bij transparantie na een calamiteit.
  • Bespreekt welke angsten er zijn voor transparantie na een calamiteit (Inzicht).
  • Benoemt de voor hen belangrijkste elementen uit de gedragscode “Openheid medische incidenten; betere afwikkeling Medische Aansprakelijkheid (goma)” (Toepassing).
  • Benoemt wat wel en niet gezegd kan worden in het eerste gesprek na een calamiteit (Kennis).
  • Benoemt welke ondersteuning er is in het ziekenhuis voor de zorgverlener die te maken heeft met een calamiteit (Kennis). Gespreksmodel
  • Benoemt het belang van transparantie en compassie in het eerste gesprek na een calamiteit (Inzicht).
  • Past het gespreksmodel toe op een voorgeschreven casus in een oefensituatie. (Toepassing).
  • Past het gespreksmodel toe op een casus uit het verleden (Synthese).
  • Vraagt en geeft feedback n.a.v. de oefening met het gespreksmodel aan de hand van een checklist (Toepassing).
  • Borging en evaluatie.
  • Benoemt of en hoe dit te borgen in de praktijk (Evaluatie).
  • Bespreekt hoe PEER Support hierin een rol kan spelen (Evaluatie).
Hebt u suggesties voor het verbeteren van deze pagina of algemene op- of aanmerkingen met betrekking tot onze website? Laat het ons hier weten!