![]() |
Hoe gaat u om met de pers in geval van een (dreigende) crisis zoals de ‘brand in Moerdijk’. In deze module leert u doeltreffend communiceren in crisissituaties. Heldere communicatie speelt een doorslaggevende rol bij het voorkomen van paniek en de ontwikkeling en de perceptie van de situatie.
U krijgt inzicht in de werkwijze van de traditionele en nieuwe media tijdens crisissituaties. Ook leert u hoe het crisisteam is samengesteld en wat daarin uw eigen rol is als inhoudelijk deskundige. U krijgt training in het formuleren van een kernboodschap en oefent voor de camera hoe u deze boodschap in verschillende settings optimaal kunt communiceren.
Hoe goed u als professional inhoudelijk ook bent, in geval van crisis komt het aan op uw communicatievaardigheden. Zeker met de media op het vinkentouw. U moet de situatie helder en goed kunnen uit leggen. Tijdens deze intensieve tweedaagse module leert u hoe een inhoudelijk advies opstelt voor het crisisteam, en hoe u de kernboodschap van dit advies communiceert in de media.
De module is opgezet als een vaardigheidstraining. Via casuïstiek oefent u in het formuleren van kernboodschappen. Tijdens de tweede dag oefent u voor de camera het communiceren van deze boodschap in verschillende settings. U kunt een casus uit uw eigen werkomgeving inbrengen om te leren uw boodschap helder voor het voetlicht te brengen.