MENU
Advertentie
Advertentie
tijdsduur
Reeks
organisatie
Stichting Schola Medica
kosten
basistarief
Gratis
extra prijsinformatie
informatie
gebied:
Overig
categorie(ën):
Opleiden en presenteren, Ouderengeneeskunde
ICPC:
A
sponsoring
Onbekend
accreditatie
accreditatie
18
punten
locatie
Schola Medica
Orteliuslaan 750
3528 BB Utrecht
☎ +3130 2823 908
overig
27
Sep
2016
Kaderopleiding Opleiden - Module C
Deze bijeenkomst is reeds geweest
Wilt u toekomstige nascholingen vinden:
Op het gebied van:
'Opleiden en presenteren' of 'Ouderengeneeskunde'
Van aanbieder:
Stichting Schola Medica
In de omgeving:
Utrecht

Opleider als beoordelaar

Module C bestaat uit vier praktische trainingsdagen met als onderwerpen:

 

Dag 1. Volgen en sturen leerproces door toetsen en beoordelen

- De opleider gebruikt toetsen en beoordelen als essentiële onderdelen voor sturing van het leerproces en zet ze op de juiste momenten in.

Dag 2. Educatief toetsen

- De opleider gebruikt de toetsen als instrument om feedback te geven op de mate van competentiebeheersing van de aios.

Dag 3. Selectief beoordelen

-De opleider komt tot een afgewogen en goed onderbouwde beoordeling en advies over het voortzetten van de opleiding van de aios.

Dag 4. Begeleiden van een extra begeleidingstraject

- De opleider kan een Extra begeleidingstraject mede opstellen, begeleiden en beoordelen.

 

De opleider:

  • past de algemene kaders, begrippen en principes ten aanzien van toetsen en beoordelen adequaat toe.
  • ondersteunt de aios bij het opstellen en uitvoeren van een individueel toetsplan.
  • bewaakt de representativiteit van het portfolio.
  • fungeert als rolmodel.
  • verzamelt relevante informatie t.b.v. de voortgang en beoordeling van de aios.
  • ondersteunt bij het formuleren van haalbare leerdoelen en bijbehorend plan van aanpak.
  • koppelt leerresultaten terug, beoordeelt en legt de voortgang in het leerproces vast.
  • is in staat andere professionals een effectieve bijdrage aan de opleiding te laten geven.
  • fungeert als rolmodel.
  • bewaakt de representativiteit van het portfolio.
  • verzamelt relevante informatie t.b.v. de voortgang en beoordeling van de aios.
  • koppelt leerresultaten terug, beoordeelt en legt de voortgang in het leerproces vast.
  • identificeert eigen valkuilen en gebruikt deze als leerinstrument in het opleiden.
  • verzorgt een effectieve en vertrouwelijke informatieoverdracht over het functioneren van de aios.
  • handelt volgens de relevante wet- en regelgeving voor de opleiding tot specialist ouderengeneeskunde.
  • Fungeren als rolmodel.
  • ondersteunt bij het opstellen van een Extra begeleidingstraject.
  • betrekt de relevante informatie van anderen op de juiste wijze bij toetsing en beoordeling.
  • kan de voortgang van het leerproces in het Extra begeleidingstraject op de juiste wijze vastleggen en monitoren.
Hebt u suggesties voor het verbeteren van deze pagina of algemene op- of aanmerkingen met betrekking tot onze website? Laat het ons hier weten!