Opleider als beoordelaar
Module C bestaat uit vier praktische trainingsdagen met als onderwerpen:
Dag 1. Volgen en sturen leerproces door toetsen en beoordelen
- De opleider gebruikt toetsen en beoordelen als essentiële onderdelen voor sturing van het leerproces en zet ze op de juiste momenten in.
Dag 2. Educatief toetsen
- De opleider gebruikt de toetsen als instrument om feedback te geven op de mate van competentiebeheersing van de aios.
Dag 3. Selectief beoordelen
-De opleider komt tot een afgewogen en goed onderbouwde beoordeling en advies over het voortzetten van de opleiding van de aios.
Dag 4. Begeleiden van een extra begeleidingstraject
- De opleider kan een Extra begeleidingstraject mede opstellen, begeleiden en beoordelen.
De opleider:
- past de algemene kaders, begrippen en principes ten aanzien van toetsen en beoordelen adequaat toe.
- ondersteunt de aios bij het opstellen en uitvoeren van een individueel toetsplan.
- bewaakt de representativiteit van het portfolio.
- fungeert als rolmodel.
- verzamelt relevante informatie t.b.v. de voortgang en beoordeling van de aios.
- ondersteunt bij het formuleren van haalbare leerdoelen en bijbehorend plan van aanpak.
- koppelt leerresultaten terug, beoordeelt en legt de voortgang in het leerproces vast.
- is in staat andere professionals een effectieve bijdrage aan de opleiding te laten geven.
- fungeert als rolmodel.
- bewaakt de representativiteit van het portfolio.
- verzamelt relevante informatie t.b.v. de voortgang en beoordeling van de aios.
- koppelt leerresultaten terug, beoordeelt en legt de voortgang in het leerproces vast.
- identificeert eigen valkuilen en gebruikt deze als leerinstrument in het opleiden.
- verzorgt een effectieve en vertrouwelijke informatieoverdracht over het functioneren van de aios.
- handelt volgens de relevante wet- en regelgeving voor de opleiding tot specialist ouderengeneeskunde.
- Fungeren als rolmodel.
- ondersteunt bij het opstellen van een Extra begeleidingstraject.
- betrekt de relevante informatie van anderen op de juiste wijze bij toetsing en beoordeling.
- kan de voortgang van het leerproces in het Extra begeleidingstraject op de juiste wijze vastleggen en monitoren.