Tijdens dit symposium zullen meerdere onderwerpen aan bod komen rondom het thema ADHD bij jeugdigen, zoals signalering van ADHD in de huisartsenpraktijk, diagnostisering en behandelmogelijkheden van ADHD, waaronder medicatie.
Leerdoelen van deze nascholing:
- De cursist geeft aan voldoende kennis te hebben om ADHD bij jeugdigen te kunnen signaleren.
- De cursist kent de verwijsroutes voor jeugdigen met ADHD.
- De cursist geeft aan dat hij voldoende kennis heeft van de medicamenteuze behandeling van ADHD bij jeugdigen.
- De cursist is op de hoogte van de diagnostische criteria van de diagnose ADHD volgens de DSM-IV-TR (vooruitblik op DSM-V?).
- De cursist weet welke behandelmogelijkheden er zijn wanneer de diagnose ADHD is gesteld.
- De cursist kan medicatie, voorgeschreven door een specialist uit de tweede lijn (kinderarts of kinder- en jeugdpsychiater), na instelling opvolgen in de eigen praktijk bij kinderen en jeugdigen met een milde vorm van ADHD zonder comorbide stoornissen.
- De cursist kent de meest voorkomende comorbide stoornissen bij ADHD.