![]() |
Professionaliseren als opleider met als subthema’s:
Een van de CANMED- competenties is Kennis en Wetenschap. Binnen deze CANMED wordt beschreven dat een arts de deskundigheid van studenten, aios en andere betrokkenen binnen de gezondheidszorg bevordert. Tijdens de opleidersavond wordt de deskundigheid van de opleiders ouderengeneeskunde, sociale geneeskunde en huisartsgeneeskunde bevordert op het gebied onder andere feedback geven en professioneel gedrag. Naast dat de opleider daarmee meer handvatten heeft een co-assistent in de praktijk te begeleiden, zal de opleider ook meer toegerust zijn om op genoemde gebieden personeel in de praktijk, collega’s en zo nodig patiënten te begeleiden. Daarnaast zullen er tussen de disciplines, intra-disciplinair en tussen co-assistenten en opleiders ervaringen worden uitgewisseld op het gebied van feedback geven, professioneel gedrag etc. Er is daarnaast gelegenheid om elkaar feedback te geven.
Samenwerken is een andere CANMED-competentie die tijdens de opleidersavond aandacht krijg. Hoe kun je de co-assistent leren over deze competentie? Ten eerste door bewust te zijn van hoe je zelf samenwerkt. Daarnaast is het belangrijk in te zien dat je als professional met jouw manier van samenwerken een rolmodel bent voor de co-assisent. Tijdens de opleidersavond is er voldoende gelegenheid om met samenwerkingspartners van een andere disciplines om de tafel te zitten en te discussiëren. De diverse werkgroepen lenen zich bij uitstek hiervoor. Tevens vindt er een grootschalig forum plaats waarbij er gelegenheid is van gedachten te wisselen over meerdere, voor de algemene gezondheidszorg (en daarmee de geneeskunde opleiding) belangrijke maatschappelijke ontwikkelingen.
Algemene leerdoelen van de opleidersavonden: