MENU
Advertentie
Advertentie
tijdsduur
Reeks
organisatie
Instituut voor Mens en Organisatie Ontwikkeling (IMO)
kosten
basistarief
€ 6950
extra prijsinformatie
informatie
gebied:
Somatiek
categorie(ën):
Management, Samenwerking
ICPC:
A
sponsoring
Onbekend
accreditatie
accreditatie
40
punten
locatie
Landgoed Zonheuvel Hotel & Conferentiecentrum
Amersfoortseweg 98
3941 EP Doorn
☎ +3134 3473 500
overig
09
Dec
2016
Omdokter-Academie - leergang voor huisartsen
Deze bijeenkomst is reeds geweest
Wilt u toekomstige nascholingen vinden:
Op het gebied van:
'Management' of 'Samenwerking'
Van aanbieder:
Instituut voor Mens en Organisatie Ontwikkeling (IMO)
In de omgeving:
Doorn

De Omdokter-Academy is een leergang, bedoeld voor huisartsen om zich te bezinnen op de transitieprocessen in de Nederlandse gezondheidszorg en daarin met visie en effect de regie te nemen en te houden.  

De leergang bestaan uit vijf modules van anderhalve dag over de periode van een klein jaar. Tussen de modules door is er groepsintervisie en individuele coaching. De leergang sluit aan bij de individuele ontwikkelvraagstukken van de deelnemende huisartsen. 

De leerdoelen van de vijf modules zijn 

  1. Het ontwikkelen van inzicht in en een visie op de korte en lange termijn ontwikkelingen in de gezondheidszorg om hierop te kunnen anticiperen
  2. Het bewustzijn en de concrete organisatievormgeving van de huisartsenpraktijk omdenken in de richting van een volstrekt vooropstellen van de relatie met de patiënt als sturend principe. Voorbeelden worden gegeven van de resultaten van deze andere benadering.
  3. Inzicht in de transitieprocessen tussen 2e en 1e lijn. De patronen hierin worden zichtbaar, aansprekende voorbeelden en leerzame mislukkingen worden geschetst. Huisartsen worden geïnspireerd de mogelijkheden hierin voor henzelf te verkennen.
  4. Kijken naar de huisartsenpraktijk als naar een bedrijf. De ondersteunende processen als omgaan met administratie, informatie, geld, ict maken keuzes zichtbaar en zijn bepalend voor de vrijheid en speelruimte van de huisarts voor zijn eigenlijke opgave.
  5. De huisarts heeft een regierol in bovengenoemde thema’s. De leergang wil er aan bijdragen dat zij deze regierol ook weten te bewaren op lagere termijn bij alle externe impulsen die op hen afkomen.
Hebt u suggesties voor het verbeteren van deze pagina of algemene op- of aanmerkingen met betrekking tot onze website? Laat het ons hier weten!