![]() |
Docente: mevrouw Y.H.M. Hogewoning- vd Harten, huisarts.
Programma:
1. Welkom
2. Pretoets
3. Inleiding (algemeen)
4. Opsplitsen in 4/5 groepen en olv deskundige casus uitwerken
5. Presentatie van de casus, toelichting, verdieping
6. Plenaire discussie: Hoe bouwen we een brug tussen de Nederlandse zorg en de zorg die “nieuwe Nederlanders” zijn gewend?
7. Afsluiting en take home message
Leerdoelen:
Kennisnemen van de culturele verschillen tav levenseinde en palliatieve zorg.
Aanreiken handvatten hoe met deze verschillen om te gaan.
Relevantie:
In de huisartsenpraktijk zijn er steeds meer patiënten van allochtone afkomst. Rondom levenseinde en palliatieve zorg zijn er verschillen tussen patiënten van allochtone en autochtone afkomst die van belang zijn in het contact met de zorgverlener/huisarts. Het bewustzijn hiervan kan helpen in een goede arts-patiëntrelatie en het soepel verlopen van hetcontact bij deze vraagstukken.