MENU
Advertentie
Advertentie
tijdsduur
Reeks
organisatie
Stichting DOKh
kosten
basistarief
€ 1450
extra prijsinformatie
informatie
gebied:
Somatiek
categorie(ën):
Samenwerking
ICPC:
A
sponsoring
Onbekend
accreditatie
accreditatie
7
punten
locatie
Stichting DOKh
Robijnstraat 6
1812 RB Alkmaar
☎ +3172 5279 100
overig
13
Jun
2016
We houden het leuk samen
Deze bijeenkomst is reeds geweest
Wilt u toekomstige nascholingen vinden:
Op het gebied van:
'Samenwerking'
Van aanbieder:
Stichting DOKh
In de omgeving:
Alkmaar

Overall leerdoelen:

  • Vergroten eenheid binnen de praktijk, waarbij alle teamleden op grond van eigen kwaliteiten een unieke bijdrage leveren aan het team
  • Reflectie op eigen functioneren en evaluatie samenwerking

Overall relevantie: professionaliteit (persoonlijke en professionele rollen, beroepsmatig functioneren), organisatie (organisatie- en managementprincipes) en samenwerking

1) Evaluatie werkrelatie (1 uur 15 min)

  • Hier is geen presentatie: volledig interactief programma-onderdeel met focus op eigen bijdrage van de deelnemers, waarbij werkende patronen worden bekrachtigd en niet-werkende patronen onderzocht en veranderd
  • De deelnemers schrijven ter voorbereiding een reflectieverslag over de afgelopen jaren met focus op de werkrelatie: samenwerking, communicatie, taakverdeling, etc. In een gestructureerd gesprek worden patronen geanalyseerd, leidend tot concrete afspraken

leerdoelen: reflectie op eigen handelen, inzicht in ieders aandeel in de samenwerking, vertalen van inzichten naar concrete afspraken - kernboodschap: iedereen is individueel verantwoordelijk voor de kwaliteit en het resultaat van de samenwerking - relevantie: samenwerken, professionaliteit

2) Missie / Visie (1 uur 15 min)

Missie en visie geven richting aan iedere beslissing die genomen wordt. In het kader van de komende heraccreditering formuleren de praktijkhouders een nieuwe, inspirerende missie / visie.

Leerdoel: keuzes maken en formuleren over de toekomst van de praktijk: waar sta je voor en waar ga je voor - kernboodschappen: missie en visie zijn primair de verantwoordelijkheid van de praktijkhouders en geven richting aan de keuzes die je in de praktijk wilt maken - relevantie: professionaliteit, communicatie en samenwerken

3) Voorbereiden teamdag (15 min)

programma teamdag doornemen, afspraken over voorbereiding (huiswerkopdrachten, groepsindeling, presentatie door praktijkhouders), logistieke zaken

leerdoel: verantwoordelijkheid voor slagen teamdag delen, taken verdelen - kernboodschap: neem je rol als opdrachtgever serieus - relevantie: organisatie

 

bijeenkomst vr 24 juni 2016 (4 uur incl pauze) - teamdag: huisartsen / praktijkhouders, poh-s, doktersassistentes

1) Missie / Visie (1 uur 15 min)

Missie en visie geven richting aan iedere beslissing die genomen wordt. De praktijkhouders hebben een nieuwe missie / visie geformuleerd. Tijdens de teammiddag wordt deze gedeeld met de teamleden zodat de verbinding van de teamleden met de praktijk versterkt wordt. Daarnaast onderzoekt het team in welke mate de missie en visie (al) in de praktijk gebracht worden en op welke manier missie en visie meer tot uitdrukking kunnen komen.

leerdoel: vergroten betrokkenheid van medewerkers bij de praktijk; concrete plannen formuleren om missie en visie duidelijker in de praktijk te brengen - kernboodschappen: missie en visie krijgen pas echte waarde als ze in de praktijk tot leven komen - relevantie: professionaliteit, communicatie en samenwerken

2) Belbin teamrollen (1 uur)

Een teamrol is een persoonlijke strategie in het omgaan met het werk en de collega's. Het is een hulpmiddel om zowel jezelf als de ander beter te begrijpen. En daardoor ieders kwaliteiten beter te waarderen en optimaal in te zetten. De Belbin teamrollen geven het team ook een gezamenlijke taal om te praten over verschillen en deze te waarderen als aanvullend.

De deelnemers doen als huiswerk voorafgaand aan de teamdag een gevalideerde Belbin teamrollentest. Deze wordt verwerkt tot individuele profielen en een teamprofiel, die tijdens de teamdag besproken worden. De uitkomsten worden gebruikt om (nieuwe) oplossingen of richtingen te vinden voor knelpunten in de praktijk.

Leerdoelen: kennis en inzicht in eigen en elkaar teamrollen; vertalen van deze inzichten naar samenwerken en werkverdeling in de pratkijk; gebruiken van deze inzichten om knelpunten

Hebt u suggesties voor het verbeteren van deze pagina of algemene op- of aanmerkingen met betrekking tot onze website? Laat het ons hier weten!