De brainstormsessie heeft als doel om leden beter te bereiken, boodschappen beter te laten landen en andere, betere inzet van communicatiemiddelen.
Het gaat niet alleen om leden breed, maar ook om de verschillende doelgroepen. En welke inzet van communicatiemiddelen op welke wijze per doelgroep
Uitdaging is hoe met communicatie(middelen) verenigingsgevoel te laten toenemen. En zicht krijgen op succes- en faalfactoren van communicatiemiddelen (breed richting leden, en per doelgroep)
Tijdens een brainstormsessie zoeken naar een methode om onderstaande vragen te kunnen beantwoorden voor kring Midden Nederland:
- Wat is de toegevoegde waarde van LHV Midden Nederland?
- Wat is nu echt het probleem
- Wat is het imago nu?
- Wat is het gewenste imago?
- Wat is er nodig om de gewenste situatie te bereiken?
- Welke communicatiestrategie/middelen kunnen we inzetten?
Leerdoelen:
- Kennis verwerven over communicatiestrategie- en middelen en effectiviteit hiervan.
- Plan van aanpak opstellen.
- Deelnemers leren communicatieve vaardigheden die bij bepaalde patiënten ook bruikbaar zijn. Ook voor de samenwerking met andere doelgroepen van belang, denk aan de wijken en de GGD.
- Het wij-gevoel van de vereniging kan als parallel worden gezien van het wij-gevoel in de praktijk, die niet meer bestaat uit een huisarts met zijn assistente, maar een heel team.