Het vitaal bedreigde kind in de huisartsenpraktijk, snel herkennen en efficiënt handelen.
Leerdoelen:
Het herkennen van een vitaal bedreigd kind en met zo min mogelijk delay zorgdragen voor de meest efficiënte behandeling van het kind binnen de keten van spoedeisende hulp.
De ABCDE methodiek gebruiken om het vitaal bedreigde kind op te vangen.
De waarde en mogelijkheden van zuurstoftoediening en vernevelmogelijkheden bij een vitaal bedreigde kind.
Kennis hebben van zijn/haar taken en relevante samenwerkingsaspecten binnen de keten van spoedeisende hulp bij de opvang van vitaal bedreigde kinderen Borging van de verworven kennis en vaardigheden omtrent de ABCDE methodiek, gericht op de huisartsenpraktijk. Voorbereiding:
Cursisten ontvangen de syllabus “Het vitaal bedreigde kind in de huisartsenpraktijk”.
Theorie:
Presentatie d.m.v. PowerPoint wordt afgewisseld met vaardigheden. Scenario’s
U oefent diverse scenario’s gericht op de huisartsenpraktijk met behulp van oefenpoppen met de mogelijkheid om te ausculteren.