De onderstaande items en methodes worden bij aanvang van de training bekend verondersteld:
- Pendleton rules en algemene feedbackregels
- Beoogde doelen docentcoach-traject
- Opbouw van de Lijn Beroepsvorming in de Bachelor Geneeskunde
- Rollen en taken van docentcoach
Na afloop van deze teach the teacher
- is de deelnemer in staat de onderstaande modellen en/of methodes te gebruiken in het begeleiden van studenten tijdens een docentcoach traject:
- Reflectiemethode STARR(D)T
- Het SMART outcome model
- Persoonlijk ontwikkelingsplan (POP)
- Samenwerken in de praktijk: m.b.v. kernkwadrant van Ofman
- Motiverende gespreksvoering (De veranderingscirkel van Prochaska en Di Clemente)
- Leveren van zorg op maat bij culturele diverse populatie
- Effectief geruststellen
- Reageren op eisende gedrag: De Roos van Leary
- heeft de deelnemer zijn eigen ervaren knelpunten bij het begeleiden van studenten in kaart en onder woorden gebracht
- heeft de deelnemer gewenste doelen geformuleerd die richting geven aan zijn keuzes en acties in zijn rol als docentcoach
- kan de deelnemer studenten begeleiden bij het spelen van rollenspellen
- heeft de deelnemer diverse voorbeelden uit zijn eigen praktijk geformuleerd waarin het kernkwadrant van Ofman, de roos van Leary en de veranderingscirkel van Prochaska en Di Clemente kunnen helpen om lastige interactiepatronen te doorbreken