MENU
Advertentie
Advertentie
tijdsduur
Dag
organisatie
Novicare
kosten
basistarief
Gratis
informatie
gebied:
Somatiek
categorie(ën):
Communicatietechniek, Ouderengeneeskunde, Effectiviteit en efficiency
ICPC:
A
sponsoring
Onbekend
accreditatie
accreditatie
10
punten
locatie
Het Coachhuis - Velp
Emmastraat 24
6881 SV Velp
☎ +3126 3882 464
overig
18
Mei
2016
Kritisch, Krachtig en Klantgericht
Deze bijeenkomst is reeds geweest
Wilt u toekomstige nascholingen vinden:
Op het gebied van:
'Communicatietechniek', 'Ouderengeneeskunde' of 'Effectiviteit en efficiency'
Van aanbieder:
Novicare
In de omgeving:
Velp

  • De deelnemer heeft inzicht in zijn eigen gedrag onder druk en de effecten daarvan op zichzelf en de ander.
  • De deelnemer heeft inzicht in zijn communicatiestijl en het effect daarvan op de ander.
  • De deelnemer beschikt over technieken om effectief te communiceren onder druk, waardoor hij/zij de eigen positie bij de zorgorganisatie verstevigt en deze waar nodig ondersteunt in de verbetering van kwaliteit van zorg.
  • De deelnemer kan de diverse functierollen en verantwoordelijkheden binnen de zorgorganisatie benoemen in een complexe (crisis)situatie.

De specialist ouderengeneeskunde heeft binnen de zorgorganisatie een bijzondere positie. Zijn of haar handelen heeft veel impact op de cliënt, de familie, en de zorg(organisatie), en ligt daarom veelal onder een vergrootglas.

Tegelijkertijd signaleert de SO ook vaak de kwalitatieve risico’s binnen de organisatie en draagt hij, vanuit het beroepsprofiel en de wet en –regelgeving, samen met de raad van bestuur de verantwoordelijkheid voor de kwaliteit van de medische zorg binnen de organisatie.

“Hoe ga je als SO om met je professionele verantwoordelijkheid zodat enerzijds de kwaliteit van zorg en behandeling geborgd wordt, en anderzijds je positie binnen de organisatie wordt (h)erkend, en uiteindelijk de cliënt, de zorgorganisatie en de dokter tevreden zijn?”

Deze vraag staat centraal tijdens de training.

We onderzoeken tijdens deze training hoe je als specialist je deskundigheid in kan zetten om voor de cliënt, de zorgorganisatie en jezelf de kwaliteit en veiligheid te borgen.

 

Deelnemers hebben voorafgaand aan de training een voorbereidingsopdracht gemaakt en de volgende documenten gelezen:

  • Beroepsprofiel
  • Kwaliteitshandboek
  • Steven Covey

 

  • De deelnemer kan de belangen van deze verschillende partijen herkennen en benoemen.
  • De deelnemer weet zich in verschillende complexe situaties op organisatorisch niveau te positioneren vanuit de eigen professionele verantwoordelijkheid.
  • De deelnemer kent technieken en kan deze toepassen om effectief te communiceren en onderhandelen onder druk en bij ogenschijnlijk tegengestelde belangen.

Hebt u suggesties voor het verbeteren van deze pagina of algemene op- of aanmerkingen met betrekking tot onze website? Laat het ons hier weten!